دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵

شمارش معکوس برای محرومیت فوتبالی

عزیز محمدی در جلسه کمیته رسانه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: تراز مالی باشگاه‌ها باید مشخص شود و دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در صورتی که ثبت شرکت‌ها نشوند نمی‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند.
کد خبر : ۳۶۴۴۶

به گزارش صراط به نقل از تابناک، کنفدراسیون فوتبال آسیا با تاکید بر اینکه اعضای هیئت مدیره معرفی شده استقلال و پرسپولیس مورد تایید این کنفدراسیون نیستند مهلت جدیدی را برای برطرف کردن مشکلات باشگاه ها برای حرفه ای شدن تعیین کرد که در صورت عملی نشدن سهمیه‌های ایران کم خواهد شد.

پس از بازديد بازرسان كنفدراسيون فوتبال آسيا از امكانات تيم‌هاي ليگ برتري ايران و بررسي گردش مالي آنها، ضرب الاجل سه ماهه‌اي براي برطرف كردن موانعي كه بر سر حضور تيم‌هاي ايراني در ليگ قهرمانان آسيا بود تعيين شد. اكنون اما در حاليكه تنها نه روز به پايان مهلت AFC فرصت باقي مانده تنها بخش‌كوچكي از كاستي‌ها شامل تعيين اعضاي هيات مديره و مديران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپوليس برطرف شده و مشكلات اساسي هنوز پابرجاست.

اخبار ورزش ایران قابل توجه اند. حذف سپاهان با توجه به برد در دیدار رفت و برگشت و همچنین حذف ذوب آهن که شاید در اثر انتخاب یک داور ضعیف (پنالتی و اخراج مشکوک)به دلیل جایگاه ضعیف مدیریتی ایران در آسیا و فوتبال جهان می باشد.

عزیز محمدی در جلسه کمیته رسانه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: تراز مالی باشگاه‌ها باید مشخص شود و دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در صورتی که ثبت شرکت‌ها نشوند نمی‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند. در صورتی که این مشکل برطرف نشود احتمال کنار گذاشتن پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد.

رئیس سازمان لیگ درباره هشدارهای مداومش گفت:« من مدام خطر را گوشزد می کنم که اگر خدای ناکرده اتفاقی برای این تیم ها افتاد، کسی نگوید ما کوتاهی کردیم. بعد از مدت ها هیات مدیره دو تیم معرفی شده ولی برای ارسال مدارک قطعی همچنان گیر هستیم چون این اسامی در سازمان ثبت شرکت ها، ثبت رسمی نشده است. ما وقت زیادی نداریم. اگر این اطلاعات زودتر ارسال نشود ، دو تیم از بازی ها حذف می شوند و شوخی هم با کسی ندارد. ما مدام می گوییم در این باره عجله شود تا عواقب تلخی برای فوتبال مان نداشته باشد. »

او ادامه می دهد:« غیر از استقلال و پرسپولیس، مس و داماش هم مشکلاتی دارند. چند ورزشگاه مان هم هنوز نیاز به تغییراتی دارند. این اشکالات اگر رفع شود، سهمیه های مان می ماند و اگر برطرف نشود که باید منتظر اتفاقاتی که می افتد، باشیم.»

كش و قوس بين مجلس و وزارت ورزش بر سر ورود تعداي از نمايندگان به هيات مديره سرخابي‌ها مانع به ثبت رسيدن دو باشگاه در ثبت شركت‌ها و ارسال به موقع مدارك به AFC شده و اين اهمال كاري ممكن است به قيمت كنار گذاشته شدن دو تيم بزرگ پايتخت از ليگ قهرمانان آسيا شود.

در روزهايي كه موج چك‌هاي برگشتي مديران باشگاه‌ها رو به افزايش است و هر روز صداي اعتراض بازيكنان به گوش مي‌رسد، خطر محروميت تنها دو تيم بزرگ پايتخت را تهديد نمي‌كند و احتمال منحل شدن ليگ برتر مي‌تواند به بحران تازه فوتبال ايران تبديل شود.

آقایان طرف حساب ما فیفاست (ف - ی - ف - ا ) آنجا همه چیز طبق قانون و بر اساس برنامه ریزی صحیح انجام می شود، با کسی هم شوخی ندارد، مطمئن باشید فیفا طبق مصوبات خود رفتار می کند ، آنها تقویم ورزشی دارند و بر اساس آن پیش می روند، پس اگر طبق برنامه و دستورالعمل آنها رفتار نکنیم ، محرومیت قطعی و قابل اجراست. دوستان مطمئنا شما این کاره نیستید که کار فوتبال همیشه به اما و اگرها می کشد، عدم ارسال لیست استقلال، دو کارته بودن بازیکن امید، محرومیت بازیکن سپاهان و.....نشان داد شما در بی جهت به صندلی ریاست چسبیده اید ، فدراسیون فوتبال به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد، شجاع باشید و با یک استعفا دست جمعی از این فوتبال بروید، فوتبالی که در آن مافیای پشت پرده بی محابا جولان می دهند مورد پسند هیچکس نیست...

به نتایج فوتبال در چند سال اخیر نگاه کنید: حذف از جام جهانی ، حذف از جام ملتهای آسیا، حذف و ناکامی در همه رده های سنی و ....

در زمان مدیریت صفایی فراهانی و محمد دادکان موفقیتهای زیادی داشتیم و به جام جهانی هم رفتیم ولی...

آری کار باید به دست کاردان باشد ، بنده خدا فوتبالی های سرشناس خانه نشینند و تنها ناکامی های فوتبال را نظاره می کنند...