دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

آماری از حملات ائتلاف عربی به یمن

در یک گزارش آماری تعداد حملات ائتلاف تحت امر عربستان به یمن از مارس ۲۰۱۵ تا اواخر سال ۲۰۱۶ اعلام شده است. این آمارها نشان می‌دهد که فقط ۱۵ درصد از مناطقی که هدف قرار گرفته‌اند، اهداف نظامی و امنیتی بوده‌اند و سایر مناطق هدف گرفته شده غیرنظامی بوده‌اند.
کد خبر : ۳۴۹۳۴۳
صراط: در یک گزارش آماری تعداد حملات ائتلاف تحت امر عربستان به یمن از مارس ۲۰۱۵ تا اواخر سال ۲۰۱۶ اعلام شده است. این آمارها نشان می‌دهد که فقط ۱۵ درصد از مناطقی که هدف قرار گرفته‌اند، اهداف نظامی و امنیتی بوده‌اند و سایر مناطق هدف گرفته شده غیرنظامی بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، در بیانیه‌ای که سایت "داده‌های یمن" منتشر کرده جزئیات دقیق بیش از ۱۰ هزار حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف نظامی تحت امر عربستان به مناطق مختلف در یمن در برهه زمانی از اواخر مارس ۲۰۱۵ تا اواخر دسامبر ۲۰۱۶ اعلام شده است.

طبق این داده‌ها، میزان پایگاه‌های نظامی که بمباران شده‌اند، تنها به ۱۵ درصد (۱۶۲۷ پایگاه امنیتی و نظامی) از مجموع ۱۰ هزار و ۵۳۳ می‌رسد. در واقع ۸۵ درصد از اهدافی که بمباران شده‌اند غیرنظامی بوده‌اند. حدود ۲۸۱ نهاد آموزشی، ۱۷۳۴ ملک مسکونی، ۱۶۴۰ پایگاه زیرساختی و ۲۸۰ ساختمان مربوط به نهادهای سیاسی و دولتی بمباران شده‌اند. همچنین در کنار آنها ۴۹۷۱ هدف مختلف بمباران شده که کارکرد این اهداف مشخص نبوده است.

صنعا در راس شهرهایی است که آماج حملات ائتلاف تحت امر عربستان در این مقطع قرار گرفته و بیش از ۲۷۰۰ حمله هوایی به صنعا شده است، پس از آن شهر صعده با ۱۹۰۰ حمله، تعز با حدود ۱۷۰۰ حمله هوایی و سپس مأرب با حدود ۱۱۰۰ حمله قرار دارند.

در این مقطع جنگنده‌های شرکت کرده در عملیات هوایی که بیشترشان جنگنده‌های سعودی هستند از تسلیحات هوایی مختلفی از جمله بمب‌های آمریکایی، بمب‌های ضد استحکامات، بمب‌های لیزری و بمب‌های خوشه‌ای ضد افراد استفاده شده است. جنگنده‌های نیروهای هوایی امارات و عربستان در این حملات همچنین از بمب‌های خوشه‌ای ساخت انگلیس استفاده کرده‌اند.