دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

قاضی پور: وقف کمک حال دولت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقف ابزاری در دست دولت برای تقویت زیر ساخت هاست، گفت:وقف بستر مناسب تقویت زیرساخت‌ها محسوب می‌شود و نقش موثری در کاهش هزینه‌های دولت دارد.
کد خبر : ۳۳۵۷۸۸
صراط: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقف ابزاری در دست دولت برای تقویت زیر ساخت هاست، گفت:وقف بستر مناسب تقویت زیرساخت‌ها محسوب می‌شود و نقش موثری در کاهش هزینه‌های دولت دارد.

به گزارش فارس، نادر قاضی پور گفت: وقف سنتی ارزشی در اسلام بوده و ماهیت وقف، توسعه و آبادانی و محرومیت زدایی در جامعه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقف صدقه جاریه است و خداوند متعال در قرآن کریم، حسنات بی شماری برای واقفین در نظر گرفته است.

 قاضی پور با تأکید براینکه وقف برای همیشه می‌ماند، افزود: امام راحل با براندازی نظام طاغوت و ایجاد نظام جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از ارزش‌های اسلامی مانند وقف را در جامعه ایران احیا کردند.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاهد ساخت و ساز مراکز آموزشی و پرورشی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خیرساز در کشور هستیم، افزود: برخی از این زیرساخت‌های مهم در اراضی وقفی طبق نیت واقف شکل گرفته است و مصارف عمومی دارد.

 قاضی پور با بیان اینکه وقف در شکل دهی و تقویت زیرساخت‌ها در ابعاد مختلف نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: دولت در جریان تقویت زیرساخت‌ها از توان مالی بالایی برخوردار نیست و وقف ابزار کمک حال دولت در این راستا به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وجود موقوفات فراوان در کشور نشانه تثبیت فرهنگ وقف در جامعه است، افزود: باید در راستای فرهنگ سازی وقف بیشتر تلاش کنیم و آن را به جوانان بشناسانیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای خروج از مشکلات و تنگناهای تحریم ها، اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند و مردم هم در این جریان با تکیه بر وقف می‌توانند در این عرصه نقش ایفا کنند.
برچسب ها: صراط امام قاضی پور