پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰

شروط پليس براي سرويس‌ مدارس

راساس هماهنگي صورت گرفته تمامي سرويس‌هاي اين مدارس اعم از شخصي و تاكسي بايد هر سه ماه يكبار براي دريافت برگه معاينه فني مراجعه كنند.
کد خبر : ۳۲۹۷۷
به گزارش صراط نیوز به نقل از رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در آستانه فرا رسيدن سال تحصيلي جديد با اعلام اين خبر كه تمامي خودروهاي سرويس مدارس اعم از شخصي و تاكسي از اين پس موظفند هرسه ماه يك بار برگه معاينه فني دريافت كنند، گفت: خودروهاي شخصي داراي برچسب‌هاي جديد سرويس مدرسه از سال تحصيلي جديد مي‌توانند در داخل محدوده «زوج و فرد» تردد كنند.

سردار حسين رحيمي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به شروط و تمهيدات پليس راهور تهران بزرگ براي ايمني سرويس‌هاي مدارس، گفت: براساس هماهنگي صورت گرفته تمامي سرويس‌هاي اين مدارس اعم از شخصي و تاكسي بايد هر سه ماه يكبار براي دريافت برگه معاينه فني مراجعه كنند.

وي در عين حال از ارائه تسهيلات ويژه به رانندگان سرويس‌هاي مدارس خبر داد و گفت: بر اين اساس خودروهاي سرويس مدارس پلاك شخصي مي‌توانند با برچسب‌هاي جديد سرويس مدرسه وارد محدوده زوج و فرد شوند.

14 هزار سرويس مدرسه امسال شناسنامه دار شدند

 رانندگان سرويس‌هاي مدارس متوسطه دخترانه بايد خانم باشند

رييس پليس راهور تهران با تاكيد براينكه محدوديتي براي خانم يا آقا بودن رانندگان سرويس مدارس در مقاطع ابتدايي و راهنمايي وجود ندارد، گفت: در عين حال از مقطع دبيرستان به بالا براي مدارس دخترانه رانندگان سرويس بايد حتما خانم باشند.

رحيمي با اشاره به اينكه 14 هزار سرويس مدرسه امسال شناسنامه‌دار شدند، گفت: رانندگان سرويس مدارس بايد به عنوان فرهنگياران ترافيك بوده و با عنوان رانندگان نمونه در شهر فعاليت كنند.

وي با اشاره به اينكه برچسب‌هاي سال گذشته سرويس مدارس از نظر پليس فاقد اعتبار است، گفت: تنها برچسب‌هاي جديد سرويس مدرسه كه در شيشه جلو، عقب و يكي از طرفين خودرو نصب مي‌شود از نظر پليس معتبر است.

 مديران مدارس تنها موظفند با سرويس‌هاي مورد تاييد پليس قرارداد ببندند

اعطاي گواهينامه آموزش حرفه‌اي به رانندگان سرويس مدرسه

وي در عين حال تاكيد كرد: براساس هماهنگي صورت گرفته با آموزش‌ و پرورش مديران مدارس موظفند فقط با سرويس‌هايي كه مورد تاييد راهنمايي و رانندگي بوده و رانندگان آنها آموزش ديده‌اند قرارداد امضا كنند.

رييس پليس راهور تهران همچنين در جمع خبرنگاران با تاكيد بر اينكه بيش از 90 درصد ترافيك و تصادفات تهران ناشي از عدم رعايت قوانين و مقررات رانندگي است در گفتگو باايسنا از آموزش رانندگان سرويس مدارس و اعطاي گواهينامه آموزش حرفه‌اي سرويس مدرسه به آنها خبرداد و گفت: در عين حال امسال تلاش كرديم با رفع نواقص سال‌هاي قبل و برخورد جدي با مختلفان به سمت استاندارد سازي سرويس‌هاي مدارس برويم.

ممنوعيت ورود اتوبوس، كاميون و موتورسيكلت به تونل‌هاي تهران از ابتداي مهر

وي تاكيد كرد: عدم رعايت ظرفيت خودرو، قوانين و مقررات رانندگي، ايمني خودرو و رعايت نكردن قوانين و مقررات سوار و پياده كردن دانش‌آموزان از جمله موارد جدي است كه پليس امسال با آن برخورد مي‌كند.

رييس پليس راهور تهران همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص ممنوعيت ورود اتوبوس، كاميون و موتور سيكلت به تونل‌هاي تهران از ابتداي مهر ماه گفت: اجراي آزمايشي اين طرح هم‌اكنون در تونل توحيد آغاز شده و از ابتداي مهرماه نيز در تمامي تونل‌هاي تهران اجرايي مي‌شود.

به گفته وي، علاوه بر نصب تابلو‌هاي هشداردهنده در اين خصوص پيش از خروجي‌هاي تونل‌ها، ماموران پليس در ورودي و خروجي تونل‌ها نيز مستقر شده و با متخلفان برخورد مي‌كنند.

رحيمي همچنين از نصب دوربين‌هاي ويژه براي لاين اضطراري تونل توحيد خبرداد و به خبرنگار ايسنا گفت: براين اساس رانندگاني كه از لاين سمت راست تونل توحيد كه ويژه خودروهاي امدادي است تردد كنند 13 هزار تومان جريمه مي‌شوند.