سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

نقشه 3دوست برای دزدی از بقالی‌ها

3 دزد جوان شگرد بامزه‌ای داشتند و به راحتی می‌توانستند دخل بقالی‌ها را خالی کنند. وقتی دو تن از دزدان داخل مغازه بودند همدستشان با برداشتن وسیله‌ای از جلوی مغازه پا به فرار می‌گذاشت دیگری به همراه مرد بقال دنبال وی می‌دوید و سومین دزد به راحتی دخل را خالی می‌کرد.
کد خبر : ۲۹۰۳۸۷
صراط: رکنا نوشت: چندی پیش مردی با مراجعه به کلانتری ادعا کرد که فریب یک گروه دزد را خورده است.
این مرد که سوپرمارکتی در تهرانپارس دارد، گفت: ظهر در مغازه‌ام بودم که 2 پسر جوان وارد شدند، می‌خواستند خرید کنند همان لحظه پسر جوان یک بسته پسته برداشت و بیرون دوید، من که شوکه شده بودم همراه با یکی از جوان‌هایی که در حال خرید بودند به دنبال مرد جوان دویدیم، تا سر کوچه دزد را دنبال کردیم ولی وی سرعتش زیاد بود و به پایش نرسیدیم، وقتی به مغازه برگشتم خبری هم از جوان دیگر نبود، آنقدر عصبانی بودم که حواسم به هیچ جا و هیچ چیزی نبود، چند دقیقه بعد با مراجعه یکی از مشتریان هنگامی که می‌خواستم پول را داخل دخل بگذارم با تعجب دیدم که پول‌های دخل مورد دستبرد قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: بیش از 700 هزار تومان از دخلم دزدیده شده بود و تصاویر دوربین مداربسته مغازه نشان می‌داد که 3 جوان که در آن زمان مغازه بودند همدست هستند و سرقت بسته پسه نقشه آنان بوده تا من به تعقیب نخستین دزد بدوم و یکی از آنان نیز مرا همراهی کرد تا من به جوان سومی که داخل مغازه بودم مشکوک نشوم، سپس وی با خیال راحتی هر چیزی که داخل دخل بود را داخل کاپشنش می‌ریزد و فرار می‌کند.

با ادعای مرد بقال پرونده به دستور بازپرس در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت. در ادامه تیم تحقیق با بررسی پرونده‌های دیگر دریافتند که چند دزدی دیگر از فروشگاه و سوپرمارکت‌های دیگر بدین شیوه و شگرد در شمال شهر صورت گرفته است.

کارآگاهان با بازبینی تصاویر دوربین مداربسته چند نفر از فروشگاه‌داران متوجه شدند که سرقت‌های اینچنینی به صورت سازمان یافته است و در همه تصاویر 3 جوان با اشاره‌های خاصی به یکدیگر دست به دزدی می‌زنند و مغازه‌داران یا فروشندگان ناخواسته در دام شیادانه آنان قرار می‌گیرند.

پلیس با مطابقت چهره دزدان با آلبوم مجرمان قدیمی موفق به شناسایی آنان نشدند و احتمال دادند که دزدان سابقه‌ای ندارند و به تازگی پای در دنیای تبهکاران گذاشته‌اند.

با گذشت چندین هفته از تحقیقات کارآگاهان گزارشی به آنان مخابره شد که مرد جوانی هنگامی که در حال دزدی از صندوق پول سوپرمارکتی بوده دستگیر شده است.

در ادامه با در اختیار گرفتن تبهکار جوان وی در بازجویی‌ها ادعا کرد که برای نخستین بار است که دست به دزدی می‌زند و از کار خود نیز پشیمان است ولی فروشنده سوپرمارکت با اشاره به جزییات دزدی پرده از نقشه دزدان برداشت و گفت: ساعت 2 ظهر بود که من و دوستم پشت یخچال سوپرمارکت در حال غذا خوردن بودیم که ابتدا این مرد وارد مغازه شد و لحظاتی بعد 2 مرد دیگر نیز داخل سوپر مارکت شدند یکی از آنان در حال سفارش بود که مرد دیگر چند بسته زعفران برداشت و فرار کرد، من هم با یکی از مشتریان به دنبالش دویدم و هنگامی که نتوانستم وی را بگیرم به مغازه برگشتم دیدم دوستم با یکی از مشتریان درگیر شده است و ادعا می‌کند وی در حال سرقت پول‌های دخل بوده است.

تیم تحقیق با بررسی‌های دیگر و مطابقت چهره دزد جوان با تصاویر دوربین‌های مداربسته طعمه‌های دیگر دریافتند که وی یکی از اعضای تیم سرقت از سوپرمارکت‌ها است که وظیفه‌اش در اجرای نقشه‌های سرقت، دستبرد زدن به صندوق فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها بوده است.

با به‌دست آمدن سرنخ مهمی در این پرونده تبهکار مرموز که «محمود» و 24 ساله است در بازجویی‌ها به دزدی‌هایش به همدستی 2 تن از بچه‌محل‌هایش به نام «جواد» و «محسن» اعتراف کرد و گفت: این شگرد سرقت زمانی در ذهنمان خطور کرد که برای خرید سیگار به یک بقالی رفته بودیم که مرد معتادی چند کیک از داخل مغازه دزدید و پا به فرار گذاشت و فروشنده نیز برای پس گرفتن کیک‌ها به دنبالش دوید و چند لحظه مغازه خالی ماند.

وی در ادامه افزود: با جرقه‌زدن این روش دزدی از فردای آن روز نخستین سرقت را با موفقیت انجام دادیم و هر چند روز یکبار و زمانی که جیب‌مان خالی می‌شد دست به دزدی دیگری می‌زدیم، در اجرای نقشه‌ها «جواد» نقش برداشتن یک بسته را داشت و سریع فرار می‌کرد، «محسن» نیز همراه با فروشنده برای تعقیب جواد بیرون می‌دوید و من هم صندوق را خالی می‌کردم. با اعترافات دزد جوان تیم تحقیق موفق شد در 2 عملیات همزمان در بلوار ابوذر هر 2 دزد دیگر را دستگیر کند.

بنابراین گزارش دزدان فریبکار در بـازجـــویـی‌ها به 12 دزدی از سوپرمارکت‌ها اعتراف کردند.