دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

یک نویسنده: به صدای اقلیت نیاز داریم

علیرضا راهب می‌گوید؛ درست است که نمایندگان اصلاحات در اقلیت هستند، اما همین اقلیت، صدایی است که ما در مجلس به آنان نیاز داریم. برای اینکه صداهای مختلف در مجلس حضور داشته باشند، باید رای بدهیم.
کد خبر : ۲۸۶۸۵۶
 صراط: ایلنا نوشت: علیرضا راهب می‌گوید؛ درست است که نمایندگان اصلاحات در اقلیت هستند، اما همین اقلیت، صدایی است که ما در مجلس به آنان نیاز داریم. برای اینکه صداهای مختلف در مجلس حضور داشته باشند، باید رای بدهیم.

علیرضا راهب (نویسنده و منتقد ادبی) در رابطه با ضرورت رای دادن در شرایط امروز به خبرنگار ایلنا گفت: موضوع این است که درگیری‌های سیاسی اخیر با قدرت‌های جهانی و تغییر شیوه‌ی بازی‌ای که متداول شده بود، نشان داد که رای دادن می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.

او ادامه داد: ما به یک عادت سیاسی در جهان رسیده بودیم و آن مقابله با هرچیزی بود که از هرجایی گفته می‌شد و به نوعی ستیزندگی سیاسی با قوانین تثبیت شده‌ی جهانی رسیده بودیم. این احساس و تفکر ایجاده شده بود که همه چیز طبق روالی از پیش تعیین‌شده پیش می‌رود. اما مردم در سال نود و دو با انتخاب دقیق و حساب شده نشان دادند که رای دادن می‌تواند چهره‌ی سیاسی کشور را تغییر دهد. مردم نشان دادند رای دادن می‌تواند جایگاه ایران را در جهان بالا ببرد. مردم فهمیدند که رای آن‌ها می‌تواند آینده‌ای داشته باشد به نام ثُبات و آینده‌ای داشته باشد به نام امید اعتدال.

راهب با اشاره به اینکه با رای دادن می‌توانیم پیگیر حقوق خود باشیم؛ گفت: چیزی که امروز در رابطه با انتخابات به آن فکر می‌کنم این است که اگر همه چیز یک‌صدا باشد، چیزی شبیه رکود و خمودگی ایجاد می‌شود. این یک‌دستگی نمی‌تواند حرکتی ایجاد کند. رای دادن مردم به دیدگاه‌ها و جناح‌های مختلف باعث حرکت می‌شود. زایش جبهه‌های فکری مختلف و قرار گرفتن نظرات مختلف کنار هم، می‌تواند ما را به آینده‌ای روشن برساند. اگر نظرات متفاوت مطرح نشود، شاهد یک نوع رکود، مردگی و خمودگی خواهیم بود.

این نویسنده حمایت خود را از جبهه‌ی اصلاحات اعلام کرد و با اشاره به دلیل آن گفت: من به جبهه‌ی اصلاحات رای می‌دهم، به جهت اینکه تفکرات سیاسی این جبهه و تفکرات اقتصادی آنان را قبول دارم. علاوه بر این ما به دنبال الگوی اقتصادی دیگری برای بعد از برجام هستیم. الگوی اقتصادی همراه با ریاضت برای دوران انقلاب و جنگ بود. بعد از آن سرمایه‌داری کلان در دوران سازندگی، الگوی اقتصادی بود که همچنان باعث زیاد شدن فاصله‌ی طبقاتی می‌شد. الگوی اقتصادی سوم را در هشت سال گذشته شاهد بودیم که یک الگوی یکسان‌ساز سوسیالیستی بود و از این الگو هرگز قرار نبود که انفجار اقتصادی ایجاد شود. اما امروز برای بعد از برجام یک الگوی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی نیازمند هستیم.

او ادامه داد: جناح‌های دیگر همه‌ی آنچه‌ را در چنته داشته‌اند در سال‌های گذشته نشان دادند. من به اصلاحات رای می‌دهم چراکه در این دو سال اخیر، با روی کار آمدن یک دولت اصلاح‌طلب شاهد اتفاقات خوبی بودیم. در این مدت توانستیم با گفتگو، بسیاری از دست‌رفته‌های خود را بازگردانیم و کشور توانست از یک بن‌بست عظیم خارج شود.

راهب در پایان با اشاره به وجود صداهای مختلف در مجلس، بیان کرد: به زعم من، درست است که نمایندگان اصلاحات در اقلیت هستند، اما همین اقلیت، صدایی است که ما در مجلس به آنان نیاز داریم. برای اینکه صداهای مختلف در مجلس حضور داشته باشند، ما باید رای بدهیم.