دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
برای مقابله با زیاده‌خواهی ترکیه

سفر به استانبول و آنتالیا را تحریم کنید

در شرایطی که سیاست های دولت ترکیه در منطقه به وضوح علیه منافع ملی ایران دنبال می شود، اما شمار ایرانیانی که هر سال برای گردش به کشور همسایه می روند همچنان رو به افزایش است.
کد خبر : ۲۷۲۷۹۱
گروه سیاسی صراط - در شرایطی که سیاست های دولت ترکیه در منطقه به وضوح علیه منافع ملی ایران دنبال می شود، اما شمار ایرانیانی که هر سال برای گردش به کشور همسایه می روند همچنان رو به افزایش است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، آمار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در سال 2015 از رکورد گردشگری این کشور در مقایسه با سال های گذشته حکایت دارد اما نکته قابل تامل اینکه در این رکود، گردشگران ایرانی صنعت توریسم کشور همسایه را سرپا نگه داشته اند.

بر اساس آمار، در ماه آوریل و سه ماه اول سال 2015 میلادی بیشترین عامل افت در کاهش سفر گردشگران خارجی به ترکیه، کاهش 30 درصدی سفر گردشگران روسیه به ترکیه بوده است. این در حالی است که سفر گردشگران ایرانی به ترکیه به ترتیب 73.14 و 98.4 درصد رشد کرده و در سه ماه امسال به 527 هزار و 826 نفر رسیده است.

به طور کلی در سال 2014 حدود 4.5 میلیون گردشگر روسی و کمتر از 2 میلیون ایرانی از ترکیه بازدید کرده اند. مجموع این ارقام چیزی نزدیک به 20 درصد کل گردشگران ترکیه را تشکیل می دهد. واضح است که کسر این رقم از تعداد گردشگران ترکیه، این کشور را از نظر اقتصادی تحت فشار قرار خواهد داد.

از طرفی، سفر روس ها به ترکیه حتی پیش از ماجرای درگیری دو کشور بر سر سرنگونی یک جنگنده روس، هم به میزان قابل توجهی کاسته شده بود و احتمالا از این پس نیز روند نزولی خواهد داشت.

حال به نظر می رسد با توجه به سیاست های فعلی ترکیه در منطقه که به وضوح علیه منافع کشورمان است، کمترین کاری که می توان به عنوان یک واکنش به این کینه ورزی ها انجام داد، تحریم سفر به این کشور تا اصلاح مواضع بین المللی آن است. چنین فشارهایی بی تردید در تصمیمات آتی مقامات ترکیه نیز اثرگذار خواهد بود.

برچسب ها: صراط ترکیه گردشگر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴
۳۸
۹
هیچگاه در ایران چنین اجماع ملی شکل نمی گیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴
۲۸
۳۱
من اصلا نمیدونم مغز تو اون کله تون هس نیس؟؟ اصلا فک می کنین نمی کنین ...
شب می خوابی صبح بیدار میشی از خودت یه چیزایی در میاری