دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۴
انتقاد دوباره از انتصاب فرمانداران زن

وقتی مردان بیکارند چرا زنان فرماندار می‌شوند؟

آیت الله طباطبایی نژاد اولین کسی نیست که به این اقدام دولت روحانی انتقاد کرده است.
کد خبر : ۲۷۲۴۷۳
گروه سیاسی صراط - آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان با انتقاد از به کارگیری فرمانداران زن در کشور اظهار کرد: صدها مرد در ایران بیکار هستند و بعد برخی هنوز بر به کار گماردن زنان در برخی مناصب مهم اجرایی مانند فرمانداری اصرار می ورزند. مسئولان باید در تعیین عامل در پست های مختلف تقوا به خرج دهند و اگر کسی برای انجام یک کار فردی را انتخاب کند در حالی که به صلاحیت های فرد بهتر از او ایمان داشته باشد به خدا، پیامبر و سایر مسلمین خیانت کرده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، آیت الله طباطبایی نژاد اولین کسی نیست که به این اقدام دولت روحانی انتقاد کرده است. پیشتر، آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید هم از این اقدام انتقاد کرده و گفته بود این کار "با کرامت زنان سازگاری ندارد".

در دولت حسن روحانی، چهار فرماندار زن منصوب شده اند که یکی از آنها یعنی مرجان نازقلیچی فرماندار بندرترکمن در زمره قربانیان حادثه منا بود. به جز او، عزت کمال زاده عباسی فرماندار قشم، معصومه پرندوار فرماندار هامون در استان سیستان و بلوچستان و حمیرا ریگی فرماندار قصر قند در همین استان بوده اند.

گفتنی است مقامات دولت روحانی به این انتقادات هیچ واکنشی نشان نداده اند.