"صراط" - سومين جلسه از سلسله جلسات بصيرت با حضور امت حزب الله و با سخنرانی محمداسماعيل سعيدي جانشين
سابق سپاه عاشورا برگزار گرديد.
سعيدي با اشاره به اهميت بصيرت گفت: بصيرت يكي از ضروريات است و كساني كه به اين انقلاب معتقد و پايبندند بر اين ضروريت توافق دارند اما بايد روي اين مفهوم اساسي زياد بحث شود چراكه در طول تاريخ مسلمانان هر ضربه اي كه خورده اند از همين بصيرت است. يكي از موضوعاتي كه در ارتباط با بصيرت مطرح است اين است كه مصداق و مفهوم را اشتباهي گرفته اند . ولايت مسئله اي است كه زمان رسول الله (ص) هم همه معتقد به آن بودند و بعد از رحلت نيز معتقد بودند و در زمان امام علي (ع) هم ولايت را مي پسنديدند و دوست داشتند اما اشتباه خيلي ها اين بود كه ولايت را محور قرار نداده بودند. ولايت يعني محور يعني فرمانده يعني امام. ولي امر يعني اينكه همه امورجامعه در دست ولي باشد و او محور تمام امور است. الان نيز باستثناي وهابيت و چند گروه اكثر برادران و اهل سنت نيز ولايت را دوست دارند اما به محور بودن ولايت معتقد نيستند و مشكل نيز از اينجا شروع شده است و همه انحرافات از همین بی بصیرتی است.. پس نكته اول اينكه ما بايد ابتدا مفهوم را بشناسيم و مصداق را نيز بشناسيم . دشمن نيز روي اين مسئله عمليات انجام مي دهد. اكثر كساني كه با امام خامنه اي مشكل دارند نيز در اين موضوع انحراف دارند. ادعاي اين افراد اين است كه ما معتقد به ولايت هستيم و ولايت بايد باشد . حتي در فتنه 88 برخي از فتنه گران مي گفتند ما معتقد به ولايتيم اما در مصداق انحراف داشتند . بايد مفهوم صحيح از ولايت تعريف شود و مصداق صحيح نيز مشخص شود. در دوران امام علي (ع) نيز مسلمانان اهل بيت و ولايت را دوست داشتند ولي در مصداق به دنبال عايشه و زبير مي افتادند و اين قضيه بعد از امام علي (ع) نيز ادامه پيدا كرد.
بعد از انقلاب نيز برخي ها دچار اين انحراف هستند اما قاطبه مردم و اكثر ملت ايران مفهوم را درست تشخيص داده و در مصداق نيز شناخت صحيح را پيدا كرده اند چنانچه در مسير پيروي از امام خميني (ره) افتاده بودند ودر مرحله بعد نيز در مسير پيروي از حضرت امام خامنه اي افتاده اند. اين شخصيت بي نظير تنها رهبر ما نيست بلكه امام ماست و همه مسايل امور مادي و معنوي ما در مسير اطاعت از وي بايد باشد.
به گزارش سرویس سیاسی صراط نیوز ، وي با اشاره به فتنه 88 گفت: در فتنه 88 قبل از انتخابات 3 جريان و طيف فعاليت داشتند دو جريان از داخل ويك جريان از خارج و به دنبال ايجاد فتنه بودند: گروه اول جريان تجديد نظر طلب بودند گروهي كه از خط امام و مكتب امام عبور كرده بودند ولي پرچم امام را برداشته بودند عين جريان تجديد نظر طلب صدر اسلام كه عباي پيامبر را پوشيده بودند ولي از راه پيامبر و فرامين او عبور كرده بودند. پرچم پيامبر را براي پايمال كردن دين پيامبر (ص) بلند كرده بودند. نشانه هايي از پيامبر را برداشته بودند ولي محتواي خالي داشتند. همين منحرفين سال 88 نيز عده اي نام خط امام را بر خود گذاشته بودند ولي از خط امام عبور كرده بودند و همه تفكر امام را زير پا گذاشته بودند . سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، حزب مشاركت ، طيف هاي مختلفي كه بودند و چند گروه ديگرنيز بودند كه چند نفر ازبيت شريف امام (ره) را نيز با خود همراه كرده بودند اينها همگي جريان تجديد نظر طلب بودند . اينها همه اصول، ارزشها و آرمانهايي كه امام خميني (ره) و مردم بخاطر آن قيام كرده و اين همه جوان نثار آن شده بود تاريخ مصرف آنها را تمام شده دانسته و به دنبال مسايل ديگري بودند تا جايگزين اين اصول باشد. درديدار بهمن ماه سال 87 مردم تبريز با آقا، حضرت آقا فرمودند بايد بسيار مراقب بود تا اين روح و سيرت نظام اسلامي از دست نرود بويژه با توجه به اينكه تغيير سيرت و هويت واقعي تدريجي و آرام است.
سعيدي بااشاره به جريان دوم فتنه گفت: جريان دوم جريان قدرت طلب بود كه در راس آن حزب كارگزاران قرارداشت. حزب كارگزاران بر اين معتقد بود كه قدرت بايد به هر قيمتي كه بود به دست شان بيافتد. اين حزب بعد از دوران دفاع مقدس شيوه اي را در حكومت در پيش گرفتند كه اگر ادامه پيدا مي كرد فاتحه انقلاب خوانده مي شد. در ظاهر خدمت رساني بود اما جهتي كه گرفته بودند به مسير حكومت اسلامي نبود هدفي كه داشتند نظام اسلامي نبود بلكه نظام سرمايه داري بود. اينان دين را عاجز از اداره جامعه مي دانستند و متون حكومتي بايد بر اساس منش حكومتي كشورهاي غربي اداره شود. مقام معظم رهبري نيزبه آقاي هاشمي رفسنجاني هشدار داده بودند كه اين منش بر اساس عدالت نيست و بايد عدالت را تضمين كنيد ولی هاشمی با اشاره به نظر کارشناسان اقتصادی اظهار کرده بود :راهی جز طی این مسیر را نداریم . اواخر دولت سازندگي قيمت ها چندين برابر شده بود و زمينه برخي شورش ها را نيز مهيا كرد. اين جريان اعتقادي به حكومت اسلامي ندارند و به دنبال تئوري حكومت مسلمانان هستند. يعني جامعه بر اساس احكام اسلامي و افكار اجتماعي اداره نشود چون به اعتقادشان اين متون از اداره عاجزند ولي مسلمانان در راس حكومت مي توانند باشند مثل مالزي كه حكومت شان غير اسلامي ولي در راس حكومت مسلمان ها قرار دارند. اين تئوري دقيقا همان تئوري بود كه آمريكا بعد از انقلاب آن را دنبال مي كرد و زماني هم نهضت آزادي به دنبال اجرايي نمودن اين سياست و تئوري بود كه امام (ره) آنان را بدتر از منافقين دانسته و خواستار منع ورود آنان به سياست شد.
جانشين سابق سپاه عاشورا با اشاره به جريان سوم فتنه ادامه داد:اين جريان متشكل از كليه گروهها ، حزب ها و تشكل هاي ضد انقلاب فراري خاج از كشور بود كه آمريكا و صهيونيسم مستقيما پشت اين جريان بود. اين جريان در جنگ سايبري در زمينه هاي مختلف اعم از ورزشي ، اجتماعي ، فني و... اقدام به راه اندازي سايت و وبلاگ كرده بودند كه يكسال فعاليت اختصاصي زمينه مورد نظر را داشت وبعد از يكسال ايام انتخابات با چرخش ظريف خود پايگاههاي اطلاع رساني حزب سبز شدند . در اغتشاشات فتنه 88 از طريق همين وبسايت ها و ايميل كاربران خود جوانان را اغفال و به خيابانها آوردند.
اين تحليلگر سياسي با اشاره به جبهه مقابل اين جريانات 3 گانه افزود: جرياني در داخل كشور نيز هست بنام جريان اصولگرا كه به دنبال اصول و ارزشهايي هستند كه امام خميني (ره) آنرا ترسيم نمودند . اين جريان پيرو اصول هستند . مثلا چند نمونه از اصول اين جريان 1- اعتقاد به نظام جمهوري اسلامي 2- اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه 3- استكبار ستيزي 4- طرفداري از محرومين 5- اعتقاد به اجراي عدالت 5- اعتقاد به تكليف گرايي نه نتيجه گرايي مي باشد. اين 4 جريان كه 3 جريان در يك طرف و اين جريان در طرف ديگر ايام انتخابات باهم رقابت مي كردند. جريانات فتنه همه تلاش خود را كردند تا بصيرت جامعه را كور كنند و بخي خواص را نيز دچار اشتباه كردند . غفلت ما و فعاليت دشمن موجب بي بصيرتي برخي از خواص شد. ما نبايد افراد تاثيرگزار همراه انقلاب را رها كنيم .
سعيدي در پايان با انتقاد از عدم كادر سازي جبهه حزب الله و انقلابي خواستار وحدت بيشتر اصولگرايي شد .
سعيدي با اشاره به اهميت بصيرت گفت: بصيرت يكي از ضروريات است و كساني كه به اين انقلاب معتقد و پايبندند بر اين ضروريت توافق دارند اما بايد روي اين مفهوم اساسي زياد بحث شود چراكه در طول تاريخ مسلمانان هر ضربه اي كه خورده اند از همين بصيرت است. يكي از موضوعاتي كه در ارتباط با بصيرت مطرح است اين است كه مصداق و مفهوم را اشتباهي گرفته اند . ولايت مسئله اي است كه زمان رسول الله (ص) هم همه معتقد به آن بودند و بعد از رحلت نيز معتقد بودند و در زمان امام علي (ع) هم ولايت را مي پسنديدند و دوست داشتند اما اشتباه خيلي ها اين بود كه ولايت را محور قرار نداده بودند. ولايت يعني محور يعني فرمانده يعني امام. ولي امر يعني اينكه همه امورجامعه در دست ولي باشد و او محور تمام امور است. الان نيز باستثناي وهابيت و چند گروه اكثر برادران و اهل سنت نيز ولايت را دوست دارند اما به محور بودن ولايت معتقد نيستند و مشكل نيز از اينجا شروع شده است و همه انحرافات از همین بی بصیرتی است.. پس نكته اول اينكه ما بايد ابتدا مفهوم را بشناسيم و مصداق را نيز بشناسيم . دشمن نيز روي اين مسئله عمليات انجام مي دهد. اكثر كساني كه با امام خامنه اي مشكل دارند نيز در اين موضوع انحراف دارند. ادعاي اين افراد اين است كه ما معتقد به ولايت هستيم و ولايت بايد باشد . حتي در فتنه 88 برخي از فتنه گران مي گفتند ما معتقد به ولايتيم اما در مصداق انحراف داشتند . بايد مفهوم صحيح از ولايت تعريف شود و مصداق صحيح نيز مشخص شود. در دوران امام علي (ع) نيز مسلمانان اهل بيت و ولايت را دوست داشتند ولي در مصداق به دنبال عايشه و زبير مي افتادند و اين قضيه بعد از امام علي (ع) نيز ادامه پيدا كرد.
بعد از انقلاب نيز برخي ها دچار اين انحراف هستند اما قاطبه مردم و اكثر ملت ايران مفهوم را درست تشخيص داده و در مصداق نيز شناخت صحيح را پيدا كرده اند چنانچه در مسير پيروي از امام خميني (ره) افتاده بودند ودر مرحله بعد نيز در مسير پيروي از حضرت امام خامنه اي افتاده اند. اين شخصيت بي نظير تنها رهبر ما نيست بلكه امام ماست و همه مسايل امور مادي و معنوي ما در مسير اطاعت از وي بايد باشد.
به گزارش سرویس سیاسی صراط نیوز ، وي با اشاره به فتنه 88 گفت: در فتنه 88 قبل از انتخابات 3 جريان و طيف فعاليت داشتند دو جريان از داخل ويك جريان از خارج و به دنبال ايجاد فتنه بودند: گروه اول جريان تجديد نظر طلب بودند گروهي كه از خط امام و مكتب امام عبور كرده بودند ولي پرچم امام را برداشته بودند عين جريان تجديد نظر طلب صدر اسلام كه عباي پيامبر را پوشيده بودند ولي از راه پيامبر و فرامين او عبور كرده بودند. پرچم پيامبر را براي پايمال كردن دين پيامبر (ص) بلند كرده بودند. نشانه هايي از پيامبر را برداشته بودند ولي محتواي خالي داشتند. همين منحرفين سال 88 نيز عده اي نام خط امام را بر خود گذاشته بودند ولي از خط امام عبور كرده بودند و همه تفكر امام را زير پا گذاشته بودند . سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، حزب مشاركت ، طيف هاي مختلفي كه بودند و چند گروه ديگرنيز بودند كه چند نفر ازبيت شريف امام (ره) را نيز با خود همراه كرده بودند اينها همگي جريان تجديد نظر طلب بودند . اينها همه اصول، ارزشها و آرمانهايي كه امام خميني (ره) و مردم بخاطر آن قيام كرده و اين همه جوان نثار آن شده بود تاريخ مصرف آنها را تمام شده دانسته و به دنبال مسايل ديگري بودند تا جايگزين اين اصول باشد. درديدار بهمن ماه سال 87 مردم تبريز با آقا، حضرت آقا فرمودند بايد بسيار مراقب بود تا اين روح و سيرت نظام اسلامي از دست نرود بويژه با توجه به اينكه تغيير سيرت و هويت واقعي تدريجي و آرام است.
سعيدي بااشاره به جريان دوم فتنه گفت: جريان دوم جريان قدرت طلب بود كه در راس آن حزب كارگزاران قرارداشت. حزب كارگزاران بر اين معتقد بود كه قدرت بايد به هر قيمتي كه بود به دست شان بيافتد. اين حزب بعد از دوران دفاع مقدس شيوه اي را در حكومت در پيش گرفتند كه اگر ادامه پيدا مي كرد فاتحه انقلاب خوانده مي شد. در ظاهر خدمت رساني بود اما جهتي كه گرفته بودند به مسير حكومت اسلامي نبود هدفي كه داشتند نظام اسلامي نبود بلكه نظام سرمايه داري بود. اينان دين را عاجز از اداره جامعه مي دانستند و متون حكومتي بايد بر اساس منش حكومتي كشورهاي غربي اداره شود. مقام معظم رهبري نيزبه آقاي هاشمي رفسنجاني هشدار داده بودند كه اين منش بر اساس عدالت نيست و بايد عدالت را تضمين كنيد ولی هاشمی با اشاره به نظر کارشناسان اقتصادی اظهار کرده بود :راهی جز طی این مسیر را نداریم . اواخر دولت سازندگي قيمت ها چندين برابر شده بود و زمينه برخي شورش ها را نيز مهيا كرد. اين جريان اعتقادي به حكومت اسلامي ندارند و به دنبال تئوري حكومت مسلمانان هستند. يعني جامعه بر اساس احكام اسلامي و افكار اجتماعي اداره نشود چون به اعتقادشان اين متون از اداره عاجزند ولي مسلمانان در راس حكومت مي توانند باشند مثل مالزي كه حكومت شان غير اسلامي ولي در راس حكومت مسلمان ها قرار دارند. اين تئوري دقيقا همان تئوري بود كه آمريكا بعد از انقلاب آن را دنبال مي كرد و زماني هم نهضت آزادي به دنبال اجرايي نمودن اين سياست و تئوري بود كه امام (ره) آنان را بدتر از منافقين دانسته و خواستار منع ورود آنان به سياست شد.
جانشين سابق سپاه عاشورا با اشاره به جريان سوم فتنه ادامه داد:اين جريان متشكل از كليه گروهها ، حزب ها و تشكل هاي ضد انقلاب فراري خاج از كشور بود كه آمريكا و صهيونيسم مستقيما پشت اين جريان بود. اين جريان در جنگ سايبري در زمينه هاي مختلف اعم از ورزشي ، اجتماعي ، فني و... اقدام به راه اندازي سايت و وبلاگ كرده بودند كه يكسال فعاليت اختصاصي زمينه مورد نظر را داشت وبعد از يكسال ايام انتخابات با چرخش ظريف خود پايگاههاي اطلاع رساني حزب سبز شدند . در اغتشاشات فتنه 88 از طريق همين وبسايت ها و ايميل كاربران خود جوانان را اغفال و به خيابانها آوردند.
اين تحليلگر سياسي با اشاره به جبهه مقابل اين جريانات 3 گانه افزود: جرياني در داخل كشور نيز هست بنام جريان اصولگرا كه به دنبال اصول و ارزشهايي هستند كه امام خميني (ره) آنرا ترسيم نمودند . اين جريان پيرو اصول هستند . مثلا چند نمونه از اصول اين جريان 1- اعتقاد به نظام جمهوري اسلامي 2- اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه 3- استكبار ستيزي 4- طرفداري از محرومين 5- اعتقاد به اجراي عدالت 5- اعتقاد به تكليف گرايي نه نتيجه گرايي مي باشد. اين 4 جريان كه 3 جريان در يك طرف و اين جريان در طرف ديگر ايام انتخابات باهم رقابت مي كردند. جريانات فتنه همه تلاش خود را كردند تا بصيرت جامعه را كور كنند و بخي خواص را نيز دچار اشتباه كردند . غفلت ما و فعاليت دشمن موجب بي بصيرتي برخي از خواص شد. ما نبايد افراد تاثيرگزار همراه انقلاب را رها كنيم .
سعيدي در پايان با انتقاد از عدم كادر سازي جبهه حزب الله و انقلابي خواستار وحدت بيشتر اصولگرايي شد .
بدون شك تمام اهداف و انگيزه هاي اين نهضت از اول تا آخر اسلامي و در جه تحقق بخشيدن به تعاليم اسلامي بوده و بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي ايران در دنيا نشر ارزش هاي اسلام ناب محمدي است حالا شايد در مسير قطار انقلاب ، 4 تا آدم هم از اين قطار پياد بشن كه اين مساله در حركت اين سيل هيچ خللي ايجاد نميكنه و شما زياد جدي نگيرش اخوي ! ضمن اينكه اگه شما دوس داري حضور اينا رو در داخل اين قطار به وجود مار در آستين تحليل كني مختاري !
جز امت حزب ا... چه انتظاری از عوام باید داشت ؟
وقتی اینهمه هجمه های شبهه پراکنی رواج پیدا کرده.
در شعار خوب عمل کردیم !
اما در عمل چه!؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
***علمدارِ ولایت؛ بسیجیان فدایت***
يعني منظورت اينه كه بني صدر و ها ..... ، موسوي ، اح ........ كروبي و بقيه سياه بختن ؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
***علمدارِ ولایت؛ بسیجیان فدایت***
و با کمال معذرت خواهی از شما عزیزِ محترم؛ با دیدگاه جنابعالی مخالفم. و مُویِّد اِدّعایم نیز؛ حضور میلیونی جوانان ارزشی و عاشق ولایت استکه؛ امسال هم کمافی السّابق ضمن بیعت مجدّد با ولایت و حضرت آقا؛ در راهپیمایی عظیم روز قدس شرکت خواهند نمود.
به هرحال از انتقاد شما هموطنم تشکّر عرض نموده و موفقیّت شما را در ضلّ توجّهات آقا حضرت ولیعصر «عج» از خداوند منّان و قادرمتعال مسئلت دارم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
***یا مادرِ سادات؛ خانم حضرت زهرا «س»***