دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

فولادگر: در کشاورزی برنامه‌ریزی نداریم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلیل اصلی امحای یک‌هزار 700 تن سیب زمینی، عدم مدیریت و برنامه‌ریزی در میزان کشت محصولات است که یک سال با کشت کم باعث افزایش قیمت و سال دیگر با افزایش کشت موجب کاهش قیمت می‌شوند.
کد خبر : ۲۷۱۴۷۱

صراط: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلیل اصلی امحای یک‌هزار 700 تن سیب زمینی، عدم مدیریت و برنامه‌ریزی در میزان کشت محصولات است که یک سال با کشت کم باعث افزایش قیمت و سال دیگر با افزایش کشت موجب کاهش قیمت می‌شوند.

حمیدرضا فولادگر ضمن اشاره به امحای یک‌هزار و 700 تن سیب‌زمینی، اظهار کرد: دولت می‌گوید که یک شرکت تعاونی روستایی غیردولتی، یک‌هزار و 700 تن سیب‌زمینی را امحا کرده است اما اصل قضیه عدم برنامه‌ریزی در کشت سیب‌زمینی، پیاز و گوجه است که محصولاتی کیفی حساب می‌شوند و دولت باید در کشت این محصولات برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی افزود: در یک سال این محصولات به مقداری کشت می‌شوند که هزینه حمل‌ونقل آن بیشتر از هزینه فروش آن می‌شود بنابراین برای کشاورز کشت این محصولات مقرون‌به‌صرفه نیست که برای حمل‌ونقل و انتقال آن به شهرها هزینه‌ای را متحمل شود و مجبور می‌شود محصولات خود را زیر قیمت بفروشند یا چنین اقدام ناپسندی را مرتکب شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهانه‌ کسانی که این کار را انجام دادند این است که سیب‌زمینی‌ها خریدار نداشته و فاسد می‌شدند و هزینه‌ حمل‌ونقل و فروش آن با یکدیگر هم‌خوانی نداشته است.

فولادگر تأکید کرد: دلیل اصلی این اتفاق، عدم مدیریت و برنامه‌ریزی در میزان کشت محصولات است که یک سال با کشت کم باعث افزایش قیمت و سال دیگر با افزایش کشت موجب کاهش قیمت می‌شوند و این اتفاق هشدار می‌دهد که برای مقابله با وقوع دوباره آن باید برنامه‌ریزی صحیحی داشت.

وی با اشاره به تشکیل فراکسیون ضد رکود در مجلس و ضرورت ایجاد این فراکسیون، خاطر نشان کرد: شرایط رکود در کشور و لزوم پیدا کردن راه‌حل برای این مشکلات و خروج از رکود باعث تشکیل فراکسیون ضد رکود در مجلس شورای اسلامی شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به بیان اینکه فراکسیون ضد رکود با توجه به سیاست‌های کلی نظام از جمله اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و برنامه ششم فعالیت‌های خود را تا پایان دوره مجلس انجام می‌دهد، پرداخت و مطرح کرد: ما خلأ قانونی در زمینه خروج از رکود نداریم و اصلی‌ترین کار، اجرا و نظارت بر اجرای قوانین است که مجلس و فراکسیون ضد رکود بیشتر از بُعد نظارت بر اجرای قوانین وارد کار خواهند شد.

فولادگر در پایان به بیان اینکه فراکسیون ضد رکود از جنبه سیاسی به موضوع رکود نگاه نمی‌کند و برای این موضوع، فراکسیون‌های مربوطه باید به وظیفه خود عمل نمایند، پرداخت و بیان کرد: فراکسیون ضد رکود بحث‌های تخصصی اقتصادی، پیدا کردن راه‌حل برای خروج از رکود، نظارت بر اجرای قوانین و مطالبه از دولت و کمک به دولت در زمینه خروج از رکود را دنبال می‌کند.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط کشاورزی