دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

وعده رییسی درباره پیگیری حقوقی حادثه منا

وی از پیگیری حقوقی وضعیت زائران جان‌باخته در منا خبر داد و تاکید کرد: اگر پیام غدیر را سعودی‌ها دریافت می‌کردند مکرر جنایت نمی‌کردند.
کد خبر : ۲۶۱۱۱۶
صراط: دادستان کل کشور از پیگیری حقوقی وضعیت زائران جان‌باخته در منا خبر داد و گفت: آل سعود باید به سزای اعمالش برسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب سفیران هدایت بیرجند اظهار داشت: حادثه منا فاجعه‌ای فراموش نشدنی است و در این ارتباط باید آل سعود به جزای اعمالش برسد.

وی از پیگیری حقوقی وضعیت زائران جان‌باخته در منا خبر داد و تاکید کرد: اگر پیام غدیر را سعودی‌ها دریافت می‌کردند مکرر جنایت نمی‌کردند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در فاجعه منا بر اساس اعلام خود سعودی‌ها قریب به 5 هزار نفر کشته شدند.

رئیسی تاکید کرد: امروز قدرت امپراطوری رسانه‌ای غرب تلاش می‌کند فاجعه منا را وارونه جلوه دهد و تلاش دارد حقایق پنهان بماند.

دادستان کل کشور با اشاره به عمامه‌گذاری طلاب سفیران هدایت بیرجند گفت: به جاست امروز همزمان با عید غدیرخم افراد ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند.

وی خطاب به طلاب جوان تاکید کرد: اگر دنبال معرفتیم باب آن وجود امام علی(ع) است و امکان ندارد انسان به رحمت برسد جز وجود حضرت علی(ع) و باید توجه داشت حضرت علی(ع) محور وحدت در عالم است.

رئیسی با تاکید بر اینکه علم یا به باورهاست یا اخلاق یا احکام، افزود: آنچه در حوزه علمیه خوانده می‌شود قول‌الله است و در دانشگاه فعل‌الله می‌خوانند.

وی یادآور شد: اما اگر دانشجو بدون توجه به ذات حضرت حق علم فرا گیرد ارزشی ندارد و سفیران هدایت نیز متوجه باشند سفر هدایت برای آغاز و انجام وظیفه باشد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طلبه فراغت از تحصیل ندارد و از علم‌افزایی بی‌نیاز نیست، گفت: طلاب جوان ما متوجه رسالت و ماموریت حساس خود باشند.

رئیسی با تبریک عید غدیر خم افزود: ما محتاج یک نگاه حضرت علی(ع) هستیم و در حوزه قضاوت و همه حوزه‌ها انتظار مردم از ما برخورد علوی است.

وی روز عید غدیر را روز میثاق خواند و اضافه کرد: باید امروز عهد ببندیم طلبه مکتب حضرت علی(ع) باشیم.

وی با اشاره به نقش تمسک به مولای متقیان ادامه داد: امام راحل برای موفقیت انقلاب 14 سال کنار مرقد حضرت علی(ع) زیارت جامعه کبیره خواند.

دادستان کل کشور روز غدیر را روز وحدت و برادری و کنار زدن کدورت‌ها دانست و گفت: غدیر رمز ائتلاف جامعه اسلامی است و حضرت علی(ع) رمز وحدت جامعه اسلامی و نجات‌بخش انسانیت بوده و گمشده عالم امروز نیز غدیر است.

رئیسی اضافه کرد: اگر به پیام غدیر توجه شود سعادت خواهد بود و جامعه بشری امروز سخت نیازمند غدیر است.

وی در پایان خطاب به طلاب گفت: از وظایف مهم ما روشن کردن مسائل دین است و باید به دنبال شبهه‌زدایی باشیم.

در این مراسم 25 طلبه ملبس به جامهروحانیت شدند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط منا