دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

بسکتبال ایران از کره‌جنوبی انتقام گرفت

تیم ملی بسکتبال ایران باشکست کره جنوبی در یک چهارم نهایی جواز حضور در نیمه نهایی را گرفت.
کد خبر : ۲۶۰۹۹۷
صراط:  در روزی که ایران بعد از شکست مقابل فیلیپینی ها با دومی در گروهE به مرحله یک چهارم راه پیدا کرد،کسی فکر نمی کرد ایرانی ها اینطور طوفانی بازی کنند.

آسمان خراشهای پارس در کوارتر اول با یک دفاع عالی و بازی گروهی به برتری 23-8 دست پیدا کرد.اما نیمه دوم بازیکنان ایران کمی در دفاع ضعیف شدند و کره ایها از ابن موقعیت استفاده کرده و با پرتابهای سه امتیازی برد 17-13 را برای خود رقم بزند ولی این ایران بود که با هدایت خوب درک بائرمن 35-25 ببرد و به رختکن رفت.

نیمه دوم ولی رویای المپیک به ما نزدیکتر شد و با بیدار شدن هیولای ایران حامد حدادی در کنار کار تیمی بسکتبالیستهای با اسلم دانکهایش و جدیت در ارائه بهترین بازیش تیم ایران را 60-44 پیش بیاندازد.تنها نکته منفی این وقت آسیب دیدگی حامد آفاق بود.

مهدی کامرانی با ورود تیم به میدان یک پرتاب سه امتیازی روانه حلقه حریف کرد و به اندوخته های ایران اضافه کرد. 64-44.

در ادامه جاگیریهای مناسب محمد حسن زاده بازیکن برتر مرحله اول ایران خطاهای کره را بالاتر برد و همین امر کار آنها را در دفاع با احتیاط تر کرد و بعد از آن تیم ملی با بازی گروهی و نفوذهای خود به امتیازهای خوب رسید 71-50.

به هرحال این مسابقه در دقایق پایانی با نیمکت نشینی اصلی ها کار را ادامه داد.حتی شوخیهای بائرمن با حدادی روحیه بقیه را بالاتر هم برد و نشان داد تیم آماده است برای مسابقه حساسش با برنده مسابقه چین و قطر.

بدین ترتیب مسابقه با 75-62 برای ایران تما می شود و به نیمه نهایی رفت.