دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸

وضعیت پرونده احمدی‌نژاد درباره سفر آمریکا

وي در پایان خاطرنشان کرد: البته هنوز دعوت‌نامه‌ای ازسوی دادگاه درخصوص هیچ‌کدام از این دو پرونده ارسال نشده و ما کماکان منتظر ارسال دعوت‌نامه‌ایم.
کد خبر : ۲۵۲۹۷۰
صراط: نماينده مردم اروميه گفت: شکايت درخصوص پرونده سفر نيويورک احمدي‌نژاد به همراه تعداد زيادي از اعضاي خانواده‌اش و همچين عدم تشکيل شوراي گفت‌وگويي دولت و بخش خصوصي توسط دولت نهم و دهم را پيگيري مي‌کنم.

نادر قاضي‌پور با اشاره به شکايت‌هاي مختلف از محمود احمدي‌نژاد و نزديکان وي، اعلام کرد: من تنها در جريان دو مورد از اين شکايت‌ها قرار دارم و اطلاعي از روند بررسي ديگر شکايات ندارم.

وي افزود: يک مورد به شکايت شخصي بنده به عنوان نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي از رئيس جمهور پيشين درخصوص سفر نيويورک بود که بنابر مستنداتي که در اختيار داريم، آقاي احمدي‌نژاد تعداد بسياري از نزديکان و اهالي خانواده‌‌اش را با هزينه بيت‌المال به اين سفر بردند که البته هنوز ازسوي دادگاه دعوت‌نامه‌اي براي ما براي حضور در دادگاه و طرح شکايت‌مان ارسال نشده‌است.

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي ادامه‌داد: شکايت ديگر نيز مربوط به تخطي رئيس‌جمهور از مصوبه مجلس شوراي اسلامي درخصوص اصل 44 قانون اساسي است که اين شکايت ازسوي مجلس طرح شده و در جلسه‌اي که در کميسيون رسيدگي به اين شکايت تشکيل شد، بنده به‌عنوان نماينده جهت پيگيري اين پرونده از سوي مجلس شوراي اسلامي انتخاب شده‌ام.

قاضي‌پور تشريح کرد: در جريان مجلس هشتم، قانوني توسط نمايندگان درخصوص تسهيل اجراي سياست‌هاي اصل 44 و رونق‌گرفتن توليد ملي به تصويب رسيد که بر اساس آن لزوم تشکيل شوراي گفت‌وگويي دولت و بخش خصوصي به دولت ابلاغ شد تا با برگزاري اين شوراها، مشکلات بخش‌هاي مختلف صنعت، معدن، کشاورزي و توليد مرتفع شوند که متاسفانه رئيس دولت نهم و دهم از اجراي اين مصوبه قانوني سر باز زد و مجلس نيز براي جلوگيري از تکرار چنين تخلفاتي، اقدام به طرح شکايت از رئيس جمهور پيشين نمود.

نماينده مردم اروميه در پايان خاطرنشان کرد: البته هنوز دعوت‌نامه‌اي ازسوي دادگاه درخصوص هيچ‌کدام از اين دو پرونده ارسال نشده و ما کماکان منتظر ارسال دعوت‌نامه‌ايم.
منبع: ایلنا