دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
نماینده بیجار:

سفر روحانی به کردستان دستاوردی نداشت

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به کردستان یک سفر یک روزه با یک سری برنامه فشرده بود که بیش از آنکه جنبه کاربردی داشته باشد، جنبه سیاسی داشت.
کد خبر : ۲۵۰۸۹۳
صراط: نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور جزو ضرورت‌های کردستان بود که خارج از سفر هم باید انجام می‌شد و این را نمی‌توان دستاورد تلقی کرد.

سید محمد بیاتیان اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به کردستان سفر هیئت دولت نبود و تنها تعدادی از وزرا و معاونین در این سفر حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: البته مردم کردستان به خاطر مشی و عقیده و مهمان‌نوازی که دارند استقبال بسیار خوبی از رئیس جمهور و هیئت همراه نسبت به سایر استان‌ها کردند که جای تقدیر دارد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به کردستان یک سفر یک روزه با یک سری برنامه فشرده بود که بیش از آنکه جنبه کاربردی داشته باشد، جنبه سیاسی داشت.

بیاتیان افزود: رئیس جمهور در این سفر یک سری برنامه‌های روتین را که در تمام استان‌ها صورت می‌گیرد انجام داد و نمی‌توان از آن به عنوان دستاورد نام برد.

مشکل بیکاری در سفر رئیس جمهور نادیده گرفته شد

وی گفت: 880 میلیارد تومان برای برخی مشکلات مانند راه‌ها، شبکه حمل و نقل و آب و فاضلاب اختصاص یافت و مسئله اشتغالزایی به عنوان مشکل اصلی و اساسی استان در این سفر نادیده گرفته شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات کردستان مربوط به بیکاری و نبود اشتغال است، خاطرنشان کرد: دولت در طول دو سال گذشته عملا هیچ اقدام خاصی در این حوزه انجام نداده است.

نماینده مردم بیجار در مجلس گفت: آنچه در سفر رئیس جمهور به کردستان اختصاص داده شده جزو ضروریاتی بود که اگر این سفر هم اتفاق نمی‌افتاد باید برای رفع آن‌ها اعتبار می‌گذاشتند.

بیاتیان با بیان اینکه نمی‌توان اجرای این پروژه‌ها و اختصاص این اعتبار را به عنوان دستاورد سفر رئیس جمهور به کردستان قلمداد کرد، اظهار کرد: زمانی که اقدامی موثر در راستای رفع مشکل بیکاری کردستان انجام شود می‌توان آن را دستاورد قلمداد کرد.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکل بیکاری از خواسته‌ها و مطالبات مردم استان است که رئیس جمهور در سفر انتخاباتی خود بر آن تاکید کرد، افزود: آقای روحانی، باید با اتخاذ تدابیر مناسب وزرا را به انجام اقدامات کاربردی در راستای ایجاد سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری بیشتر از بخش خصوصی در این حوزه مجاب کند.

دولت در حوزه اشتغال اقدام موثری نکرده است

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: 880 میلیارد تومان اعتبار اختصاصی به استان بخش کوچکی از مشکلات زیرساختی و عمرانی این استان را رفع کند.

بیاتیان گفت: در بودجه و به ویژه برنامه ششم توسعه توجه خوبی به استان‌های کم‌برخوردار همچون کردستان شده و امیدواریم تمامی دغدغه‌های مردم استان در بخش زیرساخت‌ها طی 4 تا 5 سال آینده کاملا رفع شود.

وی گفت: تشکیل کارگروه ویژه برای اختصاص اعتبارات و رفع مشکلات کردستان، وعده‌ای بود که رئیس جمهور در سفر انتخاباتی به کردستان و وزیر کشور در سفر به این استان دادند و معتقدم وعده رئیس دولت یازدهم در زمینه تشکیل این کارگروه ویژه صرفا جنبه کاربردی و مصرف انتخاباتی داشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مردم کردستان صاف و صادق هستند و در این زمینه معمولا از احساسات پاک آنها سوءاستفاده می‌شود.

بیاتیان تصریح کرد: آنچه امروز در بحث توسعه و رفع مشکلات کردستان می‌توان بر آن تکیه کرد همدلی و همزبانی مردم و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت آنان است و گرنه از دولت نمی‌توان انتظاری داشت.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث توسعه استان در توان دولت تدبیر و امید نیست و نمی‌تواند در این زمینه کاری انجام دهد.

به گفته بیاتیان، باب جدیدی که دولت در بحث توسعه، اقتصاد، هنری و گردشگری باز کرده است، تا زمانی که زیرساخت‌ها و سایر بخش‌ها توسعه پیدا نکنند نتیجه مثبت ندارد.

نماینده مردم بیجار در مجلس خاطرنشان کرد: نه تنها دولت یازدهم بلکه در دولت‌های قبل از آن نیز کار جدی در بحث توسعه و رفع مشکلات کردستان صورت نگرفته و اگر توفیقاتی هم وجود دارد از برکات سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان بوده است.

بیاتیان در پایان از سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت 88 به کردستان به عنوان نقطه عطفی در تاریخ این استان نام برد و افزود: نگاه و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به کردستان و تاکید ایشان بر تلاش و جدیدت بیش از پیش برای توسعه و رفع مشکلات استان این سفر را به یک سفر تاریخی تکرار ناشدنی برای این مردم تبدیل کرد.
منبع: فارس