دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۸

خبرنگاران به کاروان آزادی نپیوندند!

رژیم صهیونیستی در تقابل با خواست ملل مختلف طی اعلامیه ای از خبرنگاران خارجی خواست از پیوستن به کاروان آزادی 2 خودداری کنند.
کد خبر : ۲۴۳۹۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، دفتر مطبوعاتی کابینه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با انتشار اعلامیه ای به خبرنگاران خارجی در مورد حضور در کاروان دریایی کمک رسانی به غزه هشدار داد.

تل آویو در این اعلامیه مدعی شد که حضور خبرنگاران در این کاروان غیرقانونی بوده و هر کسی که توسط نظامیان اسرائیلی بازداشت شود به 10 سال زندان محکوم خواهد شد.
 
در بخشی از این اعلامیه که به امضای "اورن هلمان" مدیر مطبوعاتی کابینه رژیم صهیونیستی رسیده ادعا شده است: این کاروان دریایی اقدامی تحریک آمیز بوده و توسط عناصر تندروی غربی و اسلامی برای کمک رسانی به حماس ترتیب داده شده است.
 
هلمان در ادامه از آمادگی نظامیان اسرائیلی برای حمله به کاروان آزادی 2 خبر داده و مدعی شده که این نظامیان دستور دارند در مقابل شکسته شدن غیرقانونی محاصره غزه توسط این کاروان بایستند.
 
این در حالی است که علاوه بر حضور دهها خبرنگار خارجی در کاروان مذکور شماری از خبرنگاران اسرائیلی از جمله خبرنگار روزنامه هاآرتص نیز در آن حضور دارند.
 
گفتنی است با جدی شدن تصمیم فعالان صلح برای عزیمت به سواحل غزه، واشنگتن نیز در اقدام مشابهی از شهروندان خود خواسته از حضور در این کاروان خودداری نمایند.