محمد حسین داجمر مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به آثار برداشته شدن تحریمها بر خطوط کشتیرانی اشاره کرد و گفت: رونق در حمل و نقل متعاقب با توسعه تجارت اتفاق میافتد که طبیعتاً اگر محدودیتها برداشته شود، شکل حمل و نقل دریایی نیز تغییر میکند.
افزایش فعالیت کشتیرانی در دوران تحریم/ کشتیها فقط از غرب به شرق تغییر جهت دادند
وی با تاکید بر اینکه شاید برخی فکر کنند که حجم حمل و نقل دریایی در دوران تحریم کاهش یافته در صورتی که این چنین نیست، افزود: نه تنها کاهش نداشته، بلکه افزایش هم داشته است و عمده کشتیها که به سمت اروپا میرفتند، تغییر مسیر داده و تجارت با شرق به ویژه هند و چین در این سالها افزایش چشمگیری داشته است.
فعالیت کشتیهای جنرال کارگو پس از تحریم در خط اروپا
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به این نکته اشاره کرد که در صورت برداشته شدن تحریمها تامین کشتی برای خطوط دریایی سهلتر شده و همچنین کشتیهای جنرال کارگو که کالاهای پروژهای را حمل میکردند، مجدد در خط اروپا فعال میشوند، چرا که اکنون این کشتیها کالاهای دیگری را حمل میکنند.
تحریم سفارش 20 فروند کشتی ایران به کره را متوقف کرد
به گفته داجمر 20 فروند کشتی به کرهایها سفارش داده شده بود که به دلیل تحریمها این مسئله متوقف شد.
وی تصریح کرد: در چند سال اخیر به دلیل تحریمها توسعه ناوگان دریایی را محدود کردهایم و تامین کشتی بیشتر از طریق کشورهای واسط و کشتیهای دست دوم صورت گرفته است.
تحریم جدیدی وضع نشده/شیطنت سیاسی حکم برائت دادگاه اروپا را باطل کرد
داجمر در پاسخ به اینکه ظاهراً علیرغم روند مثبت مذاکرات طی چند روز گذشته اتحادیه اروپا تحریمهای جدیدی را علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی اعمال کرده است، گفت: این تحریمها جدید نیست، بلکه همان تحریمهای قبلی مربوط به چند شرکت کشتیرانی ایرانی در آلمان بوده است که ما از دادگاه اروپا حکم برائت گرفته بودیم، ولی با اقدام سیاسی و مصوبه جدیدی تحریم را تمدید کردند.
داجمر گفت: این مسئله محدودیت جدیدی را برای ما به وجود نمیآورد و
باید منتظر نتیجه مذاکرات بود که اگر کل تحریمهای سازمان ملل برطرف شود، این
مسئله هم خودبهخود حل میشود.