دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
قائم مقام وزیر صنعت:

استانداری‌ها درباره قیمت نان پاسخگو باشند!

قائم مقام وزیر صنعت گفت: استانداری‌ها باید در خصوص افزایش بی رویه قیمت نان در برخی از نقاط کشور پاسخگو باشند.
کد خبر : ۲۱۱۹۶۱
صراط: مجتبی خسرو تاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش قیمت نان اظهار کرد: درباره مسئله افزایش قیمت نان باید به این نکته توجه کرد که برخی از نانوایی ها ممکن است با خریداری آرد آزاد اقدام به عرضه نان به قیمت آزاد بکنند که این مسئله در بسیاری از استان ها هنوز آغاز نشده است.
وی افزود: برای استان‌ها تا سقف 20 درصد مجوز برای عرضه نان آزاد وجود دارد و طبق قانون واحدهای آزاد شده می‌توانند آردشان را از هر کارخانه ای که می خواهند در جهت فعال‌سازی ظرفیت های کارخانه های آردسازی تهیه کنند.
 
قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به اختیارات استانداری ها در این خصوص بیان کرد: ضوابط ارائه مجوز برای عرضه قیمت نان به استانداری ها ابلاغ شده است. وی توضیح داد: به این شرح که کدام نانوایی، چه نوع نانی را و در چه منطقه ای می تواند با قیمت آزاد ارائه کند و ایا نان یارانه ای به اندازه کافی در این منطقه عرضه می شود یا خیر.
 
خسروتاج ادامه داد: این نانواها بعد از این که تعیین شدند، تابلویی را بر این اساس درج می کنند که نانی را که عرضه می‌کنند با قیمت آزاد رقابتی است و مشمول نظارت های قیمتی نمی‌شود.
 
وی در خصوص گزارش تخلف نانوایی ها در برخی از استان نیز تاکید کرد:  در خصوص گزارش هایی مبنی بر تخلف نانوایی ها، مسئولیت اصلی بر عهده استانداران است و قانون صراحتا این مسئولیت را به آن ها سپرده است و به فرض ممکن است یک استان برای یک منطقه افزایش 29 درصد را اعمال کند و منطقه دیگر افزایش 31 درصد را، که این مسئله بر عهده خودشان است.
قائم مقام وزیر صنعت بیان کرد: گزارش هایی که به دست ما رسیده است نشان میدهد میزان افزایش قیمت در بسیاری از استان ها 30 درصد است و طرح آزادسازی هم در این استان ها آغاز نشده است و فعلا جلسات توجیهی در این خصوص انجام می شود.
خسروتاج بر همین اساس گفت: بنابراین زود است که در این خصوص قضاوت کنیم و باید منتظر باشیم این آزادسازی به طور کامل آغاز شود.
وی به لزوم آگاهی بخشی استانداری ها اشاره و عنوان کرد: استانداری ها در مرحله اول باید به خوبی آگاه سازی کنند تا مردم در شناسایی نانوایی ها آزاد پز و یارانه ای مشکلی نداشته باشند.
قائم مقام وزیر صنعت افزود: اگر شما اطلاعاتی در خصوص افزایش قیمت نان در برخی از استان ها دارید بهتر است از استانداری ها مطالبه کنید، زیرا دستورالعمل هیات وزیران در این خصوص شفاف است.
خسروتاج در پایان از تشکیل کارگروه ملی به ریاست شریعتمداری برای رسیدگی به تخلفات بخش نان اشاره و خاطرنشان کرد: تخلفات متخلفی که در خصوص افزایش قیمت نان به ما می رسد در کارگروه ملی به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور بررسی می شود و با متخلفین در استانداری ها و واحدهای عرضه نان برخورد خواهد شد.

منبع: نسیم