دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰

اذعان نتانیاهو به بحران در کابینه

وی با اشاره به اینکه «اسرائیل به ثبات نیاز دارد»، افزود، «افکار عمومی به ثبات نیاز دارد چراکه این تنها راه برای هدایت اسرائیل است و اگر چنین نشود انتخابات زودهنگام برگزار می‌کنم».
کد خبر : ۲۱۱۴۶۱
صراط: بحران در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی به حدی بالا گرفته است که نخست وزیر این رژیم در جلسه امروز (یکشنبه) به آن اذعان و تهدید کرد برای برگزاری انتخابات زودهنگام اقدام خواهد کرد.

نخستین مسئله در دستورکار «بنیامین نتانیاهو» در نشست روز یکشنبه کابینه، بحران موجود در ائتلاف بود.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، نتانیاهو جلسه کابینه را این گونه شروع کرد: «روزی نیست که بدون تهدید و اولتیماتوم یکی از وزرا سپری شود. امیدوارم بتوانیم به رفتار عادی باز گردیم اما اگر چنین نشود، تصمیم جدی خواهیم گرفت».

وی با اشاره به اینکه «اسرائیل به ثبات نیاز دارد»، افزود، «افکار عمومی به ثبات نیاز دارد چراکه این تنها راه برای هدایت اسرائیل است و اگر چنین نشود انتخابات زودهنگام برگزار می‌کنم».

هر چند نتانیاهو دقیقا به شخص خاصی در کابینه ائتلافی اشاره نکرد، اما «یووال اشتینیتز» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی مستقیما «یعیر لاپید» وزیر دارایی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «او مانند یک پسر 16 ساله رفتار می‌کند. او می‌خواهد هر کاری را خودش انجام دهد، اما اکنون گله می‌کند که هیچکس به او کمک نمی‌کند».

لاپید پیش از این گفته بود همه مسائل مهم مانند بودجه و وضعیت اقتصادی دچار بحران شده و نتانیاهو کاری برای حل آنها انجام نمی‌دهد.

نتانیاهو شنبه شب نیز گفته بود، اگر به این نتیجه برسد که نمی‌تواند آن طور که باید حکمرانی کند، برای برگزاری انتخابات زودهنگام اقدام می‌کند.

طبق آخرین نظرسنجی روزنامه «هاآرتص»، اگر انتخابات در اراضی اشغالی برگزار شود، بنیامین نتانیاهو قطع به یقین برای چهارمین دور نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد شد. این، در حالی است که محبوبیت نتانیاهو نسبت به نظرسنجی قبلی که بعد از جنگ غزه انجام شد، کاهش یافته است.

به نوشته این روزنامه، با توجه به تعداد کرسی‌هایی که به لیکود اختصاص خواهد یافت، تنها یک معجزه سیاسی می‌تواند مانع انتخاب نتانیاهو به عنوان نخست وزیر شود.
منبع: فارس