دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

کشف 49 سلاح شکاری غیرمجاز در اهواز

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز از کشف 49 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز دیگر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر : ۲۰۱۸۴۵
صراط: معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز از کشف 49 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز دیگر در این شهرستان خبر داد.

' صادقی گندمانی' گفت: با دریافت گزارش پلیس اطلاعات و امنیت در خصوص ورود یک محموله قاچاق اسلحه به استان، حکم قضایی برای دستگیری و ضبط محموله یاد شده به مأموران انتظامی اهواز صادر شد.

وی افزود: با استقرار نیروهای پلیس در جاده اهواز ، اندیمشک مأموران در یک عملیات غافلگیرانه 49 قبضه سلاح را از یک دستگاه کامیون که میان تره بار جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.

صادقی گندمانی با بیان این که این محموله از یکی از استانهای شمال غربی کشور وارد شده گفت: در این عملیات دو متهم به هویت 'ب.ک' و' الف.ک' به اتهام قاچاق سلاح شکاری غیرمجاز بازداشت شدند.

این دو مین محموله قاچاق سلاح شکاری است که در هفته جاری توسط ماموران انتظامی استان خوزستان در همین محور کشف و ضبط می شود.

در محموله اول نیز ماموران انتظامی اهواز موفق به کشف و ضبط 72 قبضه سلاح شکاری و بازداشت سه متهم در این ارتباط شده بودند.



* هشدار معاون دادستان اهوازنسبت به شیوع مصرف مواد مخدر

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز نسبت به شیوع مصرف انواع مواد مخدر و روان گردان در میان اقشار مردم هشدار داد.

' صادقی گندمانی' گفت: مصرف مواد مخدر بلای خانمانسوزی است که خانواده های زیادی را درگیر خود کرده منحصر به قشر یا سن خاصی نیست.

وی افزود: تبلیغات غلط از سوی برخی شبکه های غیرمجاز ماهواره ای و اینترنتی مبنی بر این که این مواد روان گردان در لاغری، افزایش انرژی و درمان برخی بیمار ها مؤثر است عامل اصلی شیوع این پدیده خانمانسوز در بین افراد است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز گفت: مصرف این مواد، ضربه های جدی به سلامت روحی، اخلاقی و جسمی فرد و جامعه وارد می کند و برخی انواع آن مانند شیشه، موجب توهم بالایی در فرد می شود تا جایی که برخی افراد پس از مصرف آن، بر اثر توهمی که به آن دچار شده اند، دست به اعمالی همچون قتل نیز زده اند.

وی افزود: این در حالی است که نسل جدید مواد روان گردان، گیرایی بسیار بالایی دارد و ممکن است فرد، با یک بار مصرف به آن وابسته شود و نتواند آن را ترک کند.

صادقی گندمانی گفت: از سوی دیگر ناخالص بودن مواد مخدر موجود در بازار مصرف، موجب بروز امراض خاص در مصرف کنندگان می شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز به کشفیات مهم محموله های بزرگ مواد مخدر در سال جاری اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه امسال 136 کیلو و 600 گرم تریاک و 79 کیلو و 100 گرم حشیش در یک محموله و سه کیلو و 25 گرم در یک محموله دیگر کشف و ضبط شد.

وی افزود: در تیرماه امسال در خوزستان یک محموله حاوی 9 کیلو و 860 گرمی شیشه کشف و ضبط شد.

معاون دادستان اهواز گفت: قاچاقچیان و عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر و روان گردان باید بدانند دستگاه قضایی از هرگونه تلاش برای برهم زدن نقشه های شوم آنان کوتاهی نخواهند کرد و مبارزه با قاچاق، توزیع و مصرف این مواد، همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا