دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶

واکنش خادم به نحوه برکناری دایی

امیر رضا خادم گفت: همه از اتفاقات باشگاه پرسپولیس متاثر شدند.
کد خبر : ۱۹۶۶۲۵
صراط: امیررضا خادم پس از جلسه امروزش با اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: موضوع جلسه امروز در خصوص اتفاقاتی بود که هفته گذشته در این باشگاه رخ داد و همه از این اتفاق متاثر شدند. متاسفانه هفته گذشته من در ایران حضور نداشتم که این اتفاقات رخ داد و به همین دلیل امروز این موضوع را بررسی کردیم.

وی افزود: هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفت که کادر فنی را برکنار کند اما نوع برکناری غیراخلاقی بود. گویا تصمیم‌گیری هیئت مدیره برای برکناری دایی در جلسه‌ای که شب قبل از این اتفاق انجام شده گرفته شده و پس از تصمیم‌گیری نیز آن را اجرایی کردند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در بحث واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با اشاره به نحوه انتخاب حمید درخشان به عنوان سرمربی پرسپولیس گفت: با صحبت‌هایی که انجام شد و مشاوره‌هایی که اعضای هیئت مدیره از دیگر افراد پرسپولیسی گرفته بودند از میان گزینه‌ها به حمید درخشان رسیدند و همه اعضا انتخاب‌شان درخشان بود تا بتوانند از او به خوبی حمایت کنند. اعضای هیئت مدیره امیدوارند پرسپولیس با این جابه‌جایی نتیجه بگیرد و می‌خواهند شرایطی را به وجود بیاورند که در بین هواداران آنهایی که فقط پرسپولیس برایشان اهمیت دارد از کادر فنی حمایت کنند تا منتظر رقم خوردن نتایج بهتری از پرسپولیس باشند.

خادم با بیان اینکه موضوع دیگر جلسه در خصوص عدم ثبات مالی در باشگاه پرسپولیس بود، خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر 14 میلیارد برای این فصل پرسپولیس تزریق شده اما هنوز آرامش مالی در باشگاه ندیدیم. شرایط مالی را مسئول امور مالی باشگاه و سرپرست مدیریتی به ما توضیح دادند و ما شرایط را بررسی کردیم. معتقدیم باشگاهی که بالغ بر 70 میلیارد بدهی دارد نمی‌تواند یک شبه مشکلاتش را حل کند و وزارت ورزش و جوانان نیز به عنوان متولی به تنهایی نمی‌تواند چنین بدهی را بپردازد.

وی افزود: تمام مشکلات دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گریبان دولت یازدهم را گرفته و با سوءمدیریت‌هایی که شکل گرفت بدهی‌ها بسیار بالا رفته که در کوتاه‌مدت امکان پرداخت و جبران این بدهی‌ها نیست. با وجود این مشکلات این فصل 14 میلیارد به باشگاه تزریق شده اما همانطور که گفتم آرامش مالی در باشگاه وجود ندارد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در بحث واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: با صحبت‌هایی که انجام شد قرار است شرایطی فراهم شود تا در باشگاه پرسپولیس ثبات مالی ایجاد شود. قرار شده جلسه‌ای را هم با اسپانسر پرسپولیس داشته باشیم تا ببینیم ادامه تعهدات آنها چگونه خواهد بود تا با برنامه‌ریزی مشکلات را برطرف کنیم.

خادم با بیان اینکه فارغ از مشکلات هفته گذشته پرسپولیس باید به نکته مهمی اشاره کنم، گفت: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال همیشه با حاشیه‌هایی مواجه بودند که نمی‌خواهم به این موضوع بپردازم. باید بگویم برنامه‌ریزی ما برای این دو باشگاه کوتاه مدت نبود و قصد نداشتیم طوری برنامه‌ریزی کنیم که موفقیت آنها تنها برای یک فصل باشد بلکه می‌خواستیم ثباتی در این باشگاه‌ها ایجاد کنیم تا اگر قرار به خصوصی شدن آنها شد به مشکل برنخوریم. می‌خواستیم آزمایش کنیم و ببینیم وقتی ما روی پرسپولیس و استقلال نظارت نداریم چه مشکلاتی گریبان آنها را می‌گیرد و شرایط را سبک و سنگین کنیم اما می‌بینیم که با وجود واگذاری این دو باشگاه به اسپانسرها مشکلات بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: آنهایی که به خصوصی سازی اعتقاد دارند و از ما انتقاد می‌کنند باید اکنون مشکلات و حاشیه‌های پرسپولیس و استقلال را ببینند. حاشیه‌های استقلال به مراتب کمتر است اما در پرسپولیس می‌بینیم که حاشیه‌ها قابل کنترل نیست. کسانی که پیش از این در این باشگاه منفعت کسب می‌کردند و اکنون حضور ندارند می‌بینند که منفعت‌شان در خطر است و می‌خواهند با تفکرات وزارت ورزش و تغییر و تحولاتی که صورت گرفته مقابله کنند. حتی حاضر هستند هزینه‌هایی که تا پیش از این در بخش‌های مختلف باشگاه خرج می‌کردند برای ایجاد حاشیه خرج کنند و ما از این موضوع متاسف هستیم که باعث متاثر شدن هواداران می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در بحث واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال یادآور شد: در جلساتی که با اسپانسر‌ها داشتیم و آنهایی که تصمیم‌گیرنده بودند شرایطی را به وجود آوردیم که با وجود سقف بودجه باشگاه‌ها بتوانند بازیکنانی که می‌خواهند جذب کنند. این سقف بودجه تنها برای پرسپولیس و استقلال نبود و همه باشگاه‌ها با چنین قانونی مواجه شدند اما با این حال بازیکنانی که کادر فنی می‌خواستند جذب شدند.

خادم خاطرنشان کرد: تغییر کادر فنی و چنین مسائلی در تمام دنیا وجود دارد و زمانی که نتیجه باب میل نیست مدیریت تصمیم می‌گیرد کادر فنی را تغییر دهد اما این تغییرات در پرسپولیس به خوبی صورت نگرفت و شاهد اتفاقاتی بودیم که قابل تحمل نبود و باعث شد احترام‌ها حفظ نشود. شاید باید به کادر فنی فرصت داده می‌شد تا کار آنها روی غلتک بیفتد اما وقتی هم قرار است تغییر و تحولاتی صورت بگیرد نباید به این شکل پرتنش کاری را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برخی مسائل در باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال هدایت شده است، گفت: کسانی که فکر درستی ندارند حتما از صحبت‌های من ایراد خواهند گرفت. آنها می‌خواهند در کار ما خلل ایجاد کنند و به همین دلیل حاشیه‌هایی را ایجاد کرده‌اند اما ما راه خودمان را ادامه می‌دهیم تا برنامه‌هایمان در پرسپولیس و استقلال اجرایی شود. به احتمال زیاد تا زمستان واگذاری این دو باشگاه صورت بگیرد و ما تا همان زمان مسیرمان را ادامه خواهیم داد و با وجود  تنش‌هایی که وجود دارد قدرتمندانه جلو می‌رویم.

منبع: تسنیم