دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

تذکر به وزارت بهداشت و سازمان حج در مجلس

نماینده مردم تبریز، ‌آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت و سازمان حج باید آموزش‌، هشدار و نکات لازم را به حجاج برای جلوگیری از ورود بیماری ابولا به کشور ارائه دهند.
کد خبر : ۱۹۵۱۳۶
صراط: نماینده مردم تبریز، ‌آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت و سازمان حج باید آموزش‌، هشدار و نکات لازم را به حجاج برای جلوگیری از ورود بیماری ابولا به کشور ارائه دهند.
 
محمداسماعیل سعیدی  امروز در آستانه حج با هشدار نسبت به سهل گرفتن این موضوع اظهار کرد: باید اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری در جامعه از سوی نهادهای مربوطه انجام گیرد چرا که ورود ویروس بیماری ابولا به کشور جامعه را با بحران مواجه خواهد کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه در مراسم معنوی مسلمانان در سرزمین وحی از تمام کشورها و اقوام و ملیت‌ها حضور خواهند داشت، اضافه کرد: زائران اعزامی از کشور باید نکات بهداشتی را برای در امان ماندن از مبتلا شدن هم خود و هم نزدیکانشان به ویروس این بیماری را رعایت کنند.
 
سعیدی یادآور شد: در گذشته نیز تجربه ورود بیماری توسط زائران خدا از عربستان به کشور وجود داشت که دلیل آن عدم رعایت نکات بهداشت از سوی زوار بوده است.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به رسوم رایج در بین هموطنانمان گفت: مطمئنا با کمی رعایت در استقبال از زائران خانه خدا از جمله رسم روبوسی کردن می‌توان از ورود بیماری ابولا به جمع خانواده های ایرانی جلوگیری کرد.
منبع: فارس