دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳

آمار سفیر فلسطین از جنگ غزه

سفیر فلسطین در ایران با بیان اینکه ایران برقراری صلح و آرامش در نوار غزه ما را تنها نگذاشته است گفت: رژیم غاصب و اشغالگر اسراییل قطعا از بین خواهد رفت.
کد خبر : ۱۹۵۰۳۵
صراط: سفیر فلسطین در ایران با بیان اینکه ایران برقراری صلح و آرامش در نوار غزه ما را تنها نگذاشته است گفت: رژیم غاصب و اشغالگر اسراییل قطعا از بین خواهد رفت.
 
صلاح زواوی عصر روز شنبه در نخستین نشست بین المللی اخلاق و محیط زیست به وضعیت بحرانی نوار غزه و فلسطین اشاره کرد و افزود: ایران همواره برای برقراری صلح در کنار ما بوده و ما را تنها نگذاشته است.
 
وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقامات مختلف این کشور باعث شدند اولویت هایشان به فلسطین اختصاص یابد.
 
وی ادامه داد: هر کس از ما در مقابل غزه و فلسطین حمایت کرد فراموش نخواهیم کرد و این عمل برای ما بسیار ارزشمند است؛ حمایت های این کشورها برای رسیدن به آتش بس برای ما بسیار اهمیت دارد.
 
زواوی ادامه داد: بعد از 51 روز حمله اسراییل به فلسطین در نوار غزه آتش بس شد ،ادامه این مدت شرایط بسیار نامطلوبی با جای گذاشت به طوری که دو هزار شهید، 11 هزار زخمی، 200 مرد، 300 زن، 500 کودک و 60 خانواده در زیر آوار به جا ماندند.
 
وی با بیان اینکه بیش از 60 هزار خانه از بین رفت گفت:در جریان این تجاوز علنی رژیم صهیونیستی، 360 مسجد، 52 بیمارستان، هشت مرکز آبرسانی و 52 قایق ماهیگیری نیز از بین رفته است.
 
سفیر فلسطین در ایران ادامه داد: این بخش از نوار غزه که مورد حمله رژیم غاصب اسراییل قرار گرفته بود فقط یک مرکز تولید برق داشت که آن نیز از بین رفت و نیم میلیون نفر آدم سرگردان شدند.
 
زواوی گفت: صهیونیست ها با پنج هزار تن بمب در 1500 بار غزه را بمباران کرد که در پی آن سه منطقه عمده کشاورزی بمباران شد و آب آشامیدنی منطقه نیز آلوده شد.
 
زواوی تاکید کرد: تمام این مسائل موجب شد شرایط در غزه و ساحل رود اردن بسیار نامطلوب شود اما از طرفی مقاومت مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه موجب شد صهیونیست ها برای نخستین بار امنیت ارتش و مردمش را به شدت در خطر ببینند.
 
وی با بیان اینکه برای اولین بار آینده این ظالمان زیر سوال رفت گفت: کشورهایی مانند ایران، آفریقای جنوبی، آمریکای لاتین همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین بودند و از ما در مقابل رژیم غاصب اسراییل حمایت کردند.
 
نخستین نشست بین المللی اخلاق و محیط زیست صبح امروز شنبه با حضور جمعی از چهره های برجسته محیط زیستی و دینی دنیا با هدف ایجاد جریان های فکری در زمینه اخلاق محیط زیستی برگزار شد.
 
در این نشست یکروزه که برای نخستین بار به میزبانی ایران برگزار می شود، دکتر دیمیترویچ از بنیاد انرژی تکت سوئیس، پروفسور آساد پروهیچ استاد دانشگاه زاگرب کرواسی، پروفسور منظورسومرو رییس بیناد علوم اکو از کشور پاکستان، صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران، سوفیا سارینیا کارشناس واحد علوم اجتماعی و انسانی آسیا و اقیانوسیه در یونسکو، سیدمصطفی محقق داماد حقوقدان و استاد حوزه و دانشگاه و محمدرضا تابش رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و جمعی از دیگر کارشناسان دینی و اخلاقی حضور داشتند.
منبع: ایرنا