دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

تاخیر آتش‌نشانی در حریق پامنار

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی دیروز دیر به سر صحنه آتش سوزی خیابان پامنار رسیده اند، گفت: این دیرکرد به دلیل موقعیت حادثه در قلب بازار و دسترسی نامناسب آن بوده است.
کد خبر : ۱۹۱۲۰۸
صراط: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی دیروز دیر به سر صحنه آتش سوزی خیابان پامنار رسیده اند، گفت: این دیرکرد به دلیل موقعیت حادثه در قلب بازار و دسترسی نامناسب آن بوده است.

احمد دنیامالی در جلسه علنی امروز شورای شهر به ارائه گزارشی از حادثه آتش سوزی روز گذشته در بازار تهران پرداخت.

وی گفت: آتش سوزی دیروز در پاساژ آهن در پامنار رخ داده که نوع کاربری آن تجاری است و این در حالی است که از 85 واحد تجاری تنها 11 واحد آن فعال هستند.

وی ادامه داد: بعد از وقوع حادثه، ساعت 10:30 اولین نیرو به فاصله 6 دقیقه و 39 ثانیه از تماس با آتش نشانی به محل رسیده که این از لحاظ استانداردهای جهانی دیر است. البته این دیرکرد به دلیل موقعیت فیزیکی محل حادثه و دسترسی های نامناسب آن است.

دنیامالی افزود: سه ایستگاه و 70 نیروی عملیاتی با 15 خودرو در این عملیات شرکت داشته اند که بر اثر تلاش های آنان، 9 نفر نجات پیدا کرده اند که یک نفر از آنها مجروح است. همچنین 2 نفر در این آتش سوزی جان باخته اند که یکی به نام سید محمد بنی طبا صاحب واحد در این پاساژ بوده و یک نفر هم روبروی واحد 35 فوت می کند که مراجعه کننده بوده و این نشان می دهد که این افراد تلاش داشته اند از ساختمان خارج شوند.

رئیس کمیسیون عمران اضافه کرد: مساحت زمین محل حادثه 350 متر مربع و مساحت حریق 100 متر مربع بوده است. خسارت حدود یک میلیارد ریال برآورد شده و سقف ساختمان تیرچه و بلوک بوده که ضایعاتی که در ساختمان بوده، باعث ایجاد دود زیاد شده بود. علت نهایی بروز حادثه نیز هنوز در حال بررسی است.
منبع: فارس