سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲

معرفی برگزیدگان جایزه قلم زرین

برگزیدگان دوازدهمین دوره جایزه قلم زرین معرفی شدند.
کد خبر : ۱۸۵۹۶۵
صراط: عصر امروز (شنبه)، چهاردهم تیرماه و همزمان با روز قلم برگزیدگان دوازدهمین دوره جشنواره قلم زرین معرفی شدند. آثار شایسته راهیابی به مرحله نهایی در بخش داستان به این شرح هستند:

لحظه‌ها جا می‌مانند اثر "یوسف قوجق"

چشمی که بستم،‌ چشمی که بگشودم نوشته "مریم مقانی"

گرگ‌سالی نوشته "مرحوم امیرحسین فردی"

آه با شین نوشته "محمدکاظم مزینانی"

از میان این چهار کتاب رمان آه با شین نوشته "محمدکاظم مزینانی" اثر برگزیده داوران معرفی شد و سه اثر دیگر مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین در بخش شعر کتاب‌های باغ سحرخیز از "محمدحسین انصاری‌نژاد"، مذاکرات سروده "مریم جعفری"، ضد نوشته "فاضل نظری"، دارم خجالت می‌کشم از اینکه انسانم سروده "مرتضی امیری اسفندقه"، شب گریه‌های مولانا از "علی سلیمانی"، سکوت گفتنی از "سودابه مهیجی"، جاری از ونیز سروده "پونه نکویی" و شب دنباله‌دار سروده "ناصر حامدی" به مرحله نهایی راه یافتند که از میان آن‌ها کتاب ضد از "فاضل نظری" به عنوان کتاب برگزیده معرفی شد و از کتاب‌های دیگر تقدیر شد.

هم‌چنین در بخش نقد و پژوهش ادبی هم سه کتاب بررسی تطبیقی عناصر روایی قصه حضرت یوسف در قرآن و سیاوش در شاهنامه از "زهرا محمودیان" و کتاب آیه تطهیر در آیینه شعر ادب نوشته "زهرا اخوان مقدم" و تجلی اسطوره مذهبی در شعر انقلاب اسلامی نوشته "سکینه برناکی" به مرحله نهایی راه یافتند که از میان این کتاب‌ها بررسی تطبیقی عناصر روایی قصه حضرت یوسف در قرآن و سیاوش در شاهنامه از "زهرا محمودیان" اثر منتخب معرفی شد و از دو اثر دیگر تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم که در حوزه هنری برپاست چهره‌هایی چون عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان و مدیرعامل بنیاد سعدی، مرتضی رحماندوست نماینده مجلس و دیگر چهره‌های فرهنگی و ادبی حضور داشتند.

منبع: ایسنا