پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۴

بهمن‌ایثاربا کدام‌مجوزپول‌مردم‌را جمع‌کرد

این روزها صفی از سهامداران و سپرده گذاران در مقابل شعب شرکت تعاونی بهمن ایثار در شهرهای استان تهران، قم، اصفهان، گلستان، مازندران، خراسان و برخی دیگر از استان ها تشکیل شده است.
کد خبر : ۱۸۰۴۴

به گزارش صراط نیوز به نقل از، از حدود یک ماه قبل و به دستور بانک مرکزی، حساب های این تعاونی که فاقد مجوز لازم بوده مسدود شده است.
علت این مسدودی ناتوانی این تعاونی در پرداخت سپرده ها، وام ها و بدهی های آن بوده است.
شرکت تعاونی بهمن ایثار درسال 1379 از وزارت تعاون دولت خاتمی مجوز گرفت تا در محدوده استان گلستان به امور مربوط به تعاونی ها بپردازد اما بدون اخذ مجوز لازم، وارد فعالیت های پولی و مالی در استان شد.
مدیران این شرکت در سال 1386 بدون آنکه مجوزی از بانک مرکزی دریافت کنند اقدام به گسترش شعب خود در استان های دیگر کردند به گونه ای که ظرف مدت سه سال تعداد شعب خود را در سراسر کشور به بیش از 160 شعبه و با سرمایه 4200 میلیارد ریال رساندند.
بر اساس این گزارش، تنها در استان قم بیش از 70 هزار سپرده گذار و مشتری را جذب خود کردند که اگر میانگین 4 نفر را برای هر سپرده گذار در نظر بگیریم تنها در این استان 280 هزار نفر را درگیر خود کرده است.
اگرچه به دستور دولت و بانک مرکزی قرار شده است تعاونی اعتباری مولی الموحدین امور بانکی مربوط به این تعاونی را در دریافت اقساط وام ها متکفل شود، اما تاکنون اقدام موثری در جهت رفع اضطراب و تشویش سپرده گذاران که عمدتا از اقشار روستایی و مستضعف جامعه هستند، انجام نگرفته است.
اما یک سوال بی پاسخ در این میان وجود دارد که به راستی با کدام مجوز و نظارتی تعاونی بهمن ایثار توانسته است اقدام به تاسیس 160 شعبه در سراسر کشور و دریافت 4200 میلیارد پول از مردم نماید؟

نظرات بینندگان
رضا
|
Cambodia
|
۱۳:۴۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
۱
۰
اقا تورا به خدا ما بلا تكليف مونديم براي گرفتن پول مراجعه كرديم كسي جواب درست نميده ميگن پول شما را در چند قسط ميديم دوباره گفتند بعد از سال ميديم سهامداران امروز قرار بود ساعت 8 جلوي بانك مركزي تجمع كنند زشته براي دولت و بانك مركزي كه بر اثر سهل انگاري مديران يك تعاوني از سال 79 فعاليت كنه وتازه اقايون بفهمند كه اين تعاونيها روي شركت هاي هرمي را سفيد كردند اگر واقعا خودتان در اين شعبه افسريه حساب داشتيد اينقد بي تفاوت ميشديد پس بار رضاي خدا وجلوگيري از هم پاشيدگي خانواه ها زودتر اقدا م كنيد چون من خانمم مرا تشويق به افتتاح حسابكرد ومبلغ 16 ميليون گذاشتم كه وام بگيرم الان در زندگيم اختلاف افتاده وهمسرم را با دو بچه به خانه پدرش فرستادم چه كسي مسول از هم پاشيدگي خانواه هاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
من مخالف احمدی نزاد و این چیزها هستم ولی برادرم بدبخت بسیج فعاله، برای مسکن مهر از من دو میلیون قرض کرد تا من جور کنم اونو از تعاونی انداختنش بیرون پول منو گذاشت بهمن ایثار تا تعاونی جدیدی برای مسکن مهرش پیدا کنه، تو همین حین، بهمن ایثار ورشکست شد! خاک بر سر این ...