دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۷

تسويه‌حساب‌شخصي باجعل عنوان‌پليس

کد خبر : ۱۷۴۶۸

به گزارش صراط نيوز به نقل از فارس، سرهنگ مهدي يارندي معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان تهران در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي دريافت گزارشي مبني بر ارسال نامه‌اي تهديدآميز با عنوان مامور پليس جهت عزل منشي يك پزشك در شهرستان ورامين، باتوجه به حساسيت موضوع، پيگيري پرونده به صورت ويژه در دستور كار مأموران قرار گرفت.

وي اظهار داشت: مأموران پليس امنيت عمومي شهرستان ورامين با كارهاي اطلاعاتي گسترده و كنترل‌هاي محسوس و غيرمحسوس در اطراف مطب پزشك، به فردي كه رفت و آمدهاي مشكوكي به يك باب كافي‌نت در آن حوالي داشت، مظنون شده و با هماهنگي‌هاي لازم با ورود به كافي نت متوجه شدند فرد ناشناس در حال تدارك و تهيه اعلاميه و اطلاعيه‌هاي خاص نيروي انتظامي براي ديگر پزشكان است.

سرهنگ يارندي تصريح كرد: متهم درعملياتي غافلگيرانه دستگير و جهت بررسي‌هاي بيشتر به پليس اطلاعات و امنيت عمومي منتقل شد.

وي اظهار داشت: مأموران در بررسي‌هاي بعدي ابعاد ديگري از اين پرونده را آشكار و در اين خصوص شخصي ديگري را كه با متهم در ارتباط بود را شناسائي و در عملياتي ضربتي او را نيز دستگير كردند.

متهمان دستگير شده در بازجويي‌ها اذعان داشتند كه پس از تنظيم نامه جعلي از سوي پليس اطلاعات و امنيت عمومي ورامين، ضمن تهديد پزشك تقاضاي عزل منشي را كرده و با اين عمل قصد سوء استفاده از عنوان پليس جهت تسويه حساب شخصي با منشي مطب را داشته‌اند.

معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان تهران در توصيه‌اي به شهروندان گفت: جعل عنوان از فعاليت‌هاي برخي مجرمان براي رسيدن به اهداف‌شان است كه اخاذي، كلاهبرداري و سرقت از جمله جرايمي است كه در كنار جعل عنوان به وقوع مي‌پيوندد و مأموران قلابي با استفاده از عناوين جعلي و ظاهرسازي سعي مي‌كنند شهروندان را اغفال كنند كه اگر شهروندان از افرادي كه خود را مامور سازمان يا نهادي معرفي و خواسته اي را مطرح مي‌كنند كارت شناسايي و حكم ماموريت معتبر بخواهند، بسياري از جرايم رخ نخواهد داد.