دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶

مبارک‌حین‌سخنرانی‌دوباربیهوش‌شد

وضعیت جسمانی حسنی مبارک دیکتاتور مصر به‎دلیل ابتلا به بیماری سرطان رو به وخامت گذاشته است به‎گونه‎ای که او دیشب هنگام ضبط سخنرانی خود دوبار بیهوش شد.
کد خبر : ۱۶۸۹۱
به گزارش صراط نيوز، برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با فارس افزودند: مبارک در سخنرانی‌ ضبط‎شده‌اش که تلویزیون مصر شب گذشته آن را پخش کرد، دوبار از هوش رفت و ضبط کنندگان پیام را واداشت تا این فیلم را مونتاژ و صحنه‌هایی از آن را حذف کنند.

این منابع تصریح کردند: همین اصلاحات فنی بود که موجب تاخیر یک و نیم ساعته در پخش سخنان مبارک از تلویزیون مصر شد.

به گفته این منابع، حسنی مبارک رئیس جمهور مصر امروز و پس از وخامت حالش به همراه خانواده‌‌اش توسط هواپیمای ریاست جمهوری قاهره را به قصد شرم‌الشیخ ترک کرد تا آخرین روزهای زمامداریش را در آنجا طی کند.

دولت مصر از سه روز گذشته تماس‌های مستمری با بیمارستانی که مبارک در آلمان سرطان خود را مداوا می‌کند، داشته‌ تا در صورت وخامت حال رئیس جمهور مصر وی را به آنجا انتقال دهد.

بنابر این گزارش، پایگاه اطلاع رسانی "الوفد " اولین پایگاهی بود که خبر خروج مبارک از مصر را در ساعت 19 و سی دقیقه بعد از ظهر روز گذشته از فرودگاه "الماظه " در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در مصر جدید منتشر کرد.

پس از آن پایگاه‌های دیگر اطلاع رسانی با توجه به سخنرانی شب گذشته حسنی مبارک این خبر پایگاه الوفد را رد کردند، درحالی که واقعیت این است که این سخنرانی بعد از ظهر روز پنج‎شنبه و پس از دیدار عمر سلیمان معاون مبارک و احمد شفیق نخست وزیر مصر با وی ضبط شده بود.

منابع اطلاعاتی در قاهره می گویند: مبارک به همراه خانواده‌اش روز جمعه مصر را به سوی مقصدی نامعلوم و برای درمان ترک کردند.

این منابع افزودند: هواپیمایی که مبارک برای انتقال خود و افراد خانواده‌اش از آن استفاده کرد، از فرودگاه الماظه که فرودگاهی نظامی در شرق قاهره است، به هوا برخاست.
برچسب ها: حسنی مبارک مصر