دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۲

وزیر نیرو راهی جیرفت می شود

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با اشاره به سفر وزیر نیرو طی چند روز آینده به جیرفت گفت: در این سفر مشکلات آب این مناطق پیگیری می‌شود.
کد خبر : ۱۶۸۰۱۰
صراط:   فرج‌الله عارفی امشب در جلسه شورای برنامه‌ریزی دفتر نماینده جیرفت و عنبرآباد اظهار داشت: پیشرفت و توسعه جیرفت نیازمند عزم جدی همه مردم منطقه است.

وی تصریح کرد: شهرستان جیرفت از نظر منابع و قابلیت‌ها بدیلی ندارد و اگر عقب‌ماندگی وجود دارد نتیجه رفتار برخی افراد در منطقه است و اگر فعالیت و همکاری وجود داشت، منطقه ما امروز جزو مناطق بی‌نیاز کشور بود.

عارفی با بیان اینکه مبحث گردشگری در شهرستان جیرفت مورد بی‌مهری قرار گرفته است، افزود: همکاری دولت با نماینده مجلس خوب است و در این دولت نگاه کوتاه‌بینانه نیست، بلکه نگاهی بلند مدت است.

وی با اشاره به بهره‌برداری فرودگاه جیرفت تا خرداد ماه سال آینده خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین ظرفیت، تولید ثروت در جیرفت است و فرودگاه در صادرات محصولات مختلف نقش مهمی ایفا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایانه صادراتی مجموعه عظیمی است که نقش مهمی در پیشرفت و توسعه جیرفت دارد، گفت: برای نخستین‌بار در منطقه تکنولوژی افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی راه‌اندازی شده است.

عارفی با بیان اینکه جیرفت قلب صنعت آهن کشور می‌شود، ابراز داشت: در بخش معدن ده‌ها سرمایه‌گذار در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد جذب شده و در حال مطالعه هستند.

وی افزود: بودجه عمرانی استان کرمان، 246 میلیارد تومان است که با پیگیری نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی این اعتبار 220 میلیارد تومان افزایش یافت که با توجه به محرومیتی که در شمال و جنوب استان کرمان وجود دارد، اعتبار خوبی در این راستا در نظر گرفته شده و 15 میلیارد تومان برای بحث برق اختصاص داده شده است.

عارفی عنوان داشت: با پیگیری‌های انجام شده اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان جیرفت راه‌اندازی می‌شود و آینده درخشانی برای این منطقه در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر وزیر نیرو طی چند روز آینده به شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد اظهار داشت: در این سفر مشکلات آب این مناطق پیگیری می‌شود.

منبع: فارس