دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴

حمایت قذافي‌از مبارک‌و بن‌علي!

کد خبر : ۱۶۷۷۰
به گزارش صراط نيوز به نقل از تابناک، سرهنگ «قذافی» که خود نیز مانند فرعون مصر بیش از سه دهه است که بر کرسی قدرت در کشورش چیره شده، طی اظهاراتی برخی اخبار منتشر شده در رسانه ها در مورد ثروت میلیاردی «حسنی مبارک» را تکذیب کرد و گفت: "حسنی مبارک" فقیر است. در طول سال های گذشته ما از وی حمایت کرده ایم.

«قذافی» کشورش در حال حاضر ریاست دوره ای اتحادیه عرب و اتحادیه کشورهای عربی شمال آفریقا را بر عهده دارد، همچنین در این اظهارات خود ضمن حمله شدید به تظاهر کنندگان و معترضین مصری، سازمان اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی «موساد» را مسئول اصلی و پشت پرده حوادث جاری مصر دانست.

رهبر لیبی در ادامه ضمن دفاع همه جانبه از «زین العابدین بن علی»، دیکتاتور سابق تونس که حدود سه هفته پیش از کشورش به عربستان سعودی فرار کرد، گفت: علت اصلی اینکه شهروندان تونسی از "بن علی" نفرت داشته اند این بوده که همسر وی یک زن لیبیایی بوده است!

«قذافی» که در جمع خبرنگاران در حال سخن گفتن بود، در ادامه افزود: بدون شک ما نیز نگران کشیده شدن دامنه اعتراضات به لیبی هستیم و از آن لحظه ای می ترسیم که معارضه لیبی از شهروندان کشورمان دعوت کند که برای اعتراض به خیابان ها بیایند.

گفتنی است فعالان رسانه ای و فضای مجازی چند روزی است که در سایت های مختلف اینترنتی در صفحات شخصی خود خواهان برگزاری تجمع اعتراض آمیز با نام "روز خشم لیبی" در تاریخ ۱۷ فوریه هستند.

رهبر لیبی در ادامه اظهارات خود ضمن حمله به قطر، شیخ «یوسف قرضاوی» چهره سرشناس جهان عرب و شبکه «الجزیره» قطر که پر بیننده ترین شبکه خبری جهان عرب است را مورد انتقاد شدید قرار داد.