دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶

تذکرات‌کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولین اجرایی کشور امروز توسط ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.
کد خبر : ۱۶۰۳۶۵
صراط: این تذکرات به شرح زیر است:

*عبدی نماینده خرم‌آباد به وزیر امور اقتصادی و دارایی: عدم برخورد مناسب با مدیران خاطی که از بیت‌المال مسلمین استفاده غیرقانونی و شخصی می‌کنند.

*سقایی نماینده استهبان و نیریز به وزیر کشور: با توجه به اینکه در روزهای گذشته بر اثر ضرب و شتم یک جوان از بین رفته و در روز بعد به علت درگیری و تیراندازی کودک خردسالی مجروح شده است لذا از وزیر و فرمانده نیروی انتظامی می‌خواهم سریعا به موضوع رسیدگی و با افرادی که مخل آرامش مردم هستند با قاطعیت برخورد قانونی شود.

*حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به وزیر نفت: رسیدگی به علل عدم پیشگیری از نشت گاز در یک واحد تجاری و دیگر مشترکین

*طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر صنعت، معدن و تجارت: با وجود مشکلات ارزی چرا به 85 ماشین پورشه مجوز ورود داده می‌شود؟

*ثروتی نماینده بجنورد به وزیر کشور: اجرای قانون و رعایت عدالت در انتصابات مدیران و رفع تبعیض موجود و توجه یکسان در انتصابات فرمانداران.

*حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر به وزیر ورزش و جوانان: اعزام فوری هیاتی جهت تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام ورزشی حوزه انتخابیه.

*شریعتی نماینده بهبهان به وزیر کشور: نبود امنیت برای اموال مردم شهر بهبهان به صورت سرقت از منازل مردم در شش ماهه گذشته سال جاری.

*قاضی‌پور، محجوب، صادقی، فولادگر، فرهنگی، جهانگیرزاده و آلیا نمایندگان ارومیه، تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، ارومیه و تهران به رییس‌جمهور: تسریع در اجرای قانون استخدامی سه درصد معلولین.

*محبی نماینده سنقز به وزیر صنعت، معدن و تجارت: عدم شمول سبد کالای مواد غذایی به اقشار آسیب‌پذیر همانند بازاریان کم‌درآمد، کارگران فصلی، کشاورزان، دامپروران و روستاییان، همچنین وضع کردن تعرفه صادرات و تولیدات کشاورزی همانند نخود برای پایین آمدن قیمت و همچنین تعطیلی بیش از یازده سال معدن سنگ آهن روستایی در حوزه انتخابیه.

*قاضی‌پور، جهانگیرزاده و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در اعلام زمان استخدام معلمان شرکتی و پیش دبستانی.

قاضی‌پور، جهانگیرزاده، محجوب و فولادگر نمایندگان ارومیه، تهران و اصفهان به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: اجرای قانون مصوب در مورد معلمان حق‌التدریسی آموزش فنی و حرفه‌ای.

*چهاردولی نماینده ملایر به وزیر کشور: علت عدم اجرایی شدن دستورالعمل اجرایی فرمانداریهای ویژه و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: علت عدم تجهیز و راه‌اندازی مجموعه فرهنگی بخش زرند شهرستان ملایر علیرغم چهار سال از ساخت این مجموعه.

*آریایی‌نژاد نماینده ملایر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: درخواست نظارت و شفاف‌سازی میزان پرداختی به مباشرین خرید میوه شب عید و میزان سود تولیدکنندگان و واسطه‌ها.

*سلطانی نماینده بروجرد به رییس‌جمهور: نابودی تالاب بین‌المللی گندومان توسط مدیر استانی.

*طاهری، سالک، آشتیانی، موسوی لارگانی، موسوی اصل، احمدی، غضنفرآبادی نمایندگان گرگان، اصفهان، قم، فلاورجان، گرمه، کنگاور و بم به رییس‌جمهور: رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون گزینش در بکارگیری مستخدمین رسمی و ثابت که رابطه استخدامی آنان به هر علت قطع شده باشد.

*میرگلوبیات نماینده ساوه و زرندیه به وزیر آموزش و پرورش: تعیین تکلیف استخدامی مربیان پیش دبستانی، مدارس غیردولتی در شهرستان ساوه و زرندیه.

*جعفری و عزیزی نماینده بجنورد و شیروان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: علت عملی نشدن مصوبه سفر رهبری در خصوص دانشگاه پیام نور استان به رغم تصویب اعتباری مناسب که جبران‌کننده عقب‌افتادگی گذشته است.

*جعفری نماینده بجنورد به وزیر نیرو: عدم تدبیر لازم برای پیشرفت مجتمع آبرسانی از سد شیرین‌دره برای 40 روستا.

*درویش‌پور نماینده ایذه و باغملک به وزیر نیرو: توضیح در خصوص علت تداوم بی‌توجهی به تعهدات در ساخت جاده‌ها و پل‌های منطقه که منجر به حوادث دلخراش سقوط ماشین و مسافرین به دریاچه سد کارون 3 شده است.

*کریمی قدوسی نماینده مشهد به وزیر نفت: نظارت بیشتر در قراردادهای پارس جنوبی و جلوگیری از فعالیت مفسدان و رشوه‌گیری در انعقاد قراردادها و به وزیر ورزش و امور جوانان: نظارت بیشتر بر اماکن ورزشی و جلوگیری از فعالیت باشگاه‌های مختلط بیلیارد.

*بیرانوند نماینده بروجرد به رییس‌جمهور: پیگیری قانون الزام مدیران به ارائه لیست اموال که سال‌هاست معطل مانده و مردم را نگران کرده است.

*فیروزی نماینده نطنز و قمصر به وزیر ورزش و امور جوانان: لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های حوزه انتخابیه.

*حسینی و احمدی لاشکی نمایندگان قائمشهر و نوشهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: بی‌توجهی در امور واگذاری شرکت و رسیدن صنعت نساجی به مرز بحران و به وزیر امور اقتصادی و دارایی: بی‌توجهی در امور واگذاری‌ها و احتمال بروز بحران در نساجی قائمشهر به علت عدم توجه به تعیین تکلیف واگذاری.

*محجوب، احمدی لاشکی و حسینی نمایندگان تهران و نوشهر، قائمشهر به وزیر امور اقتصاد و دارایی: عدم اجرای قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه در مورد ساماندهی موسسات مالی و اعتباری فاقد اعتبار مجوز بانک مرکزی و ایجاد زمینه‌های آشوب در کشور.

*موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان حوزه انتخابیه با توجه به نیاز منطقه و گذشت حدود بیست سال از آغاز احداث آن.

به وزیر نیرو: تسریع در حل مشکل خشکسالی در استان اصفهان و مدنظر قرار دادن آب‌های کشاورزی استان و جلوگیری از تضییع مجدد حقوق آنان،

به وزیر امور اقتصادی و دارایی: تسریع در پرداخت مجدد تسهیلات ازدواج به جوانان با توجه به عدم پرداخت در یک سال گذشته و اعتراضات مکرر مردم

به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: تسریع در تصویب آغاز به کار دانشکده دولتی در شهرستان فلاورجان با توجه به صدور موافقت اصول اولیه.

*اکبریان و کولیوند نمایندگان کرج به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تخصیص سبد کالا به افراد بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی.

*لاهوتی و قربانی نماینده لنگرود و آستانه اشرفیه به رییس‌جمهور: استفاده از برنج ایرانی در سبد کالای مردم.

*چهاردولی،‌ آریایی‌نژاد، سلطانی صبور، خجسته، پورمختار، کارخانه‌ای و مفتح نمایندگان استان همدان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: اتخاذ روش‌های نامناسب در نصب مسئول پیام نور استان چیست؟

*رحماندوست نماینده تهران به وزیر کشور: علت لغو فروش بلیط‌های یک ساله، چند ماهه و یک ماهه مترو و اتوبوس چیست؟


منبع: ایسنا