سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲

درخواست جدی هیگ از مخالفان سوری

وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه از مخالفان سوریه به صورت جدی خواسته است در ژنو 2 مشارکت داشته باشند، اعلام کرد: درخواست حزب حاکم محافظه‌کار را برای حمایت تسلیحاتی از مخالفان رد کرده‌ایم و از این پس باید تمام توجه خود را به برگزاری نشست ژنو 2 معطوف کنیم.
کد خبر : ۱۵۶۶۵۲
صراط:  ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در گفتگو با شبکه رادیویی بی.بی.سی از مخالفان سوریه خواست تا در نشست ژنو 2 که هفته آینده در مونترو سوئیس برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در نشست "دوستان سوریه" که روز یکشنبه در پاریس برگزار شد از رهبران ائتلاف مخالفان سوریه به صورت صریح و جدی خواستم که در نشست ژنو 2 که با نظارت سازمان ملل برگزار خواهد شد، مشارکت داشته باشند.

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که درخواست نمایندگان حزب حاکم محافظه‌کار مبنی بر حمایت تسلیحاتی از مخالفان سوریه را نپذیرفته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر باید تمام توان خود را بر روی نشست ژنو 2 که در 22 ماه جاری برگزار خواهد شد متمرکز کنیم.

هیگ ادامه داد: در صورت ادامه درگیری‌ها در سوریه هیچ کدام از دو گروه نمی‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به مساله نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه گفت: این تنها مساله و نقطه روشن در درگیری‌هایی است که هیچ‌کس نمی‌تواند در آن پیروز شود.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: خطراتی که افراطیون در سوریه به وجود آورده‌ و این کشور را تهدید می‌کند همه توجهات را معطوف به برگزاری مذاکرات کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت راهکار سیاسی و تشکیل دولت انتقالی و تحقق "دموکراسی" در سوریه گفت:، اگر نظام سوریه و مخالفان در ایجاد راهکار سیاسی تعلل ورزند اقدامات رادیکالی بیش از پیش در سوریه ریشه می‌دواند.

منبع: ایسنا