دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱

تمایل پرستاران برای خروج از کشور

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد؛ در حالی که حداکثر ۸۰ هزار پرستار مشغول به کار، برای رسیدگی به بیمارانی که بر روی این تخت ها بستری می شوند تعریف شده است.
کد خبر : ۱۵۴۶۲۹
صراط: یک مقام مسئول در وزارت بهداشت اظهار داشت: طبق آمارهای به دست امده و اطلاعات کسب شده در حال حاضر بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد؛ در حالی که حداکثر ۸۰ هزار پرستار مشغول به کار، برای رسیدگی به بیمارانی که بر روی این تخت ها بستری می شوند تعریف شده است.

وی افزود: بر اساس برخی تحقیقات گفته شده که طبق استاندارد ها برای برخی از تخت ها باید سه پرستار وجود داشته باشد تا بتوانند به درستی به بیمار رسیدگی کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون چندین مصوبه در جهت احقاق حق پرستاران در دولت های گذشته تصویب شده که به دلایل مختلف به شکل مناسب اجرا نشده و بسیاری از پرستاران مایلند برای کار به خارج از کشور بروند که این روند نگران کننده است.

وی گفت: بر این اساس تخمین زده می‌شود که در حال حاضر کشور نیازمند ۱۶۰ هزار کارشناس پرستار است، بر همین اساس انتظار می رود با توجه به حساسیت این امر مسئولین هرچه سریعتر در این زمینه اقدام موثری انجام دهند.


منبع: دانا