سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹

سنگال سفيرش را از تهران فراخواند

کد خبر : ۱۴۲۷۵
دولت سنگال تحت فشار رژيم صهيونيستي و كشورهاي غربي، ديروز سفير خود در تهران را با ادعاي آنچه ضبط محموله سلاح ايراني در نيجريه ناميد، براي رايزني فراخواند.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيره "، وزارت خارجه سنگال در بيانيه خود علت فراخواندن سفير اين كشور در تهران را عدم دريافت پاسخ‌ قانع كننده‌اي درباره آنچه سلاح‌هاي كشف شده ايراني در نيجريه خواند، عنوان كرد.

در بيانيه وزارت خارجه سنگال آمده است : ما نيازمند صلح و امنيت هستيم تا روابط ميان كشورهاي مختلف را هدايت كند، بنابراين با توجه به اينكه پاسخ‌ قانع كننده‌اي درباره سلاح‌هاي كشف شده ايراني در نيجريه دريافت نكرديم، سفير خود در ايران را براي رايزني فراخوانديم.

بر اساس اين گزارش، منوچهر متكي براي ماموريتي دو روزه به سنگال سفر كرده بود تا درباره آنچه سلاح هاي كشف شده در نيجريه خوانده شد با مقامات سنگال گفت‌وگو كند.

يكي از ملوانان كشتي متوقف شده در نيجريه پيش از اين اعلام كرده بود كه محموله تسليحات غيرقانوني كه در شلوغ‌ترين بندر اين كشور متوقف شد متعلق به بلژيك بوده است كه از آلمان به نيجريه مي‌آمد.

كارشناسان سياسي بر اين باورند كه به دليل گسترش رابطه ايران با كشورهاي آفريقايي كه اخيرا وارد مرحله تازه‌اي شده است، كشورهاي غربي در تلاشند با انتشار اخبار كذب عليه جمهوري اسلامي ايران به روابط تهران با اين كشورها ضربه بزنند.

از طرف ديگر رژيم صهيونيستي كه از گرم شدن روابط ايران با كشورهاي آفريقايي هراسان است در تلاش است تا رابطه اين كشورها را با ايران به هم بزند.

وزارت خارجه رژيم صهيونيستي پيش از اين در بيانيه‌اي با اعلام نگراني شديد خود از گرمي روابط ايران با كشورهاي آفريقايي و آمريكاي جنوبي، اعلام كرده بود كه توسعه روابط با كشورهاي آفريقايي را با هدف جلوگيري از نفوذ روزافزون ايران در اين قاره در دستور كار خود قرار مي‌دهد.