سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹

زمان برگزاری دادگاه رهبر اخوان

منابع مصری گزارش دادند که «محمد بدیع» رهبر جماعت اخوان المسلمین و ۱۵ نفر از رهبران این جماعت در روز ۹ دسامبر(۱۸ آذر) محاکمه خواهند شد.
کد خبر : ۱۴۲۰۲۶
صراط: منابع مصری گزارش دادند که «محمد بدیع» رهبر جماعت اخوان المسلمین و ۱۵ نفر از رهبران این جماعت در روز ۹ دسامبر(۱۸ آذر) محاکمه خواهند شد.

به نقل از المصری الیوم، دادگاه استیناف قاهره جلسه 9 دسامبر آینده (18 آذر) را برای آغاز محاکمه 15 تن از رهبران جماعت اخوان المسلمین از جمله «محمد بدیع» و «عصام العریان» تعیین کرده است.

بر اساس این گزارش، این رهبران اخوان به اتهام قتل 6 نفر از شهروندان مصری و اقدام به قتل 101 نفر دیگر، تحریک به خشونت و تجاوز علیه شهروندان در میدان الجیزه، محاکمه خواهند شد.

دفتر فنی دادگاه استیناف، دایره 18 جنایی الجیزه به ریاست «محمود سامی کامل» را برای رسیدگی به این پرونده مامور کرده است.
لیست متهمان عبارت است از: باسم عوده وزیر سابق خواربار، صفوت حجازى، محمد البلتاجى، أنور على حسن، هشام إبراهیم کامل، أحمد ضاحى محمد، محمد طلحة، عاصم عبد الماجد، عزت صبرى حسن، الحسینى عنتر محروس، جمال فتحى یوسف، عزب مصطفى موسى و أبو الدهب حسن محمد.

این در حالی است که دوشنبه گذشته نیز «محمد مرسی» رئیس جمهور عزل شده مصر به همراه 14 تن از رهبران اخوان المسلمین در دادگاهی در آکادمی پلیس قاهره به اتهام تحریک به قتل تظاهرات‌کنندگان در مقابل کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه محاکمه شدند و سپس دادگاه جلسه بعدی محاکمه آنها را روز 8 ژانویه(18 دیماه) اعلام کرد.

منبع: تسنیم