سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۳
حدادعادل در گفت‌وگوی ویژه خبری:

حدادعادل:مخالفت‌باآمریکاازسرلجبازی‌نیست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مخالفت ملت ایران با آمریکا از سر لجبازی نیست.
کد خبر : ۱۴۰۲۲۲

صراط: غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفت‌‌وگوی ویژه، با عرض سلام به ساحت مقدس امام حسین(ع)، گفت: کربلایی امام حسین حماسه، حماسه‌هاست.

وی با اشاره 13 آبان، افزود: کمتر ایامی داریم در طول تاریخ 15 ساله، از 43 تا 58 سه واقعه مهم را در خود جای داده باشد، تبعید امام راحل در اثر مخالفت با کاپیتولاسیون، شهادت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی سه واقع مهم در مقطع تاریخی بود.

حدادعادل گفت: درباره آمریکا، خوب است این اشاره را بکنم که برخلاف تصویر زشتی که در مردم ایران و سایر ملت‌ها دارند، روزی این تصویر نه تنها زشت نبود بلکه تا حدی زیبا هم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید فکر کنیم که چگونه تصویر آمریکا در بین مردم ایران و ملت‌های جهان تغییر کرده است، گفت: مخالفت ایران با آمریکا از سر لجبازی نیست؛ اینطور نیست که ما بگوییم چون ابتدا یک شعار داده‌ایم نمی‌خواهیم از آن کوتاه بیاییم چرا که مسئله نه تنها سطحی نیست بلکه عمیق و بنیادین است.

وی با بیان اینکه درباره شرایط آمریکا، بحث فرهنگی مهمتر از بحث مادی است است، گفت: الان، مضرتر و خطرناک تر از مشکلات اقتصادی امریکا، از دست رفتن حیثیت معنوی دولت آمریکاست.

وی با بیان اینکه کاری با ملت آمریکا نداریم و مشکل دولت آمریکاست، تصریح کرد:در هیچ کجای دنیا، دولت آمریکا به عنوان دولت عاقل شناخته شده نیست و این دولت را دولت محترم به شمار نمی‌آورند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به رسوایی‌های اخیر جاسوسی آمریکا، تاکید کرد: جاسوسی‌های اخیر، به حیثیت آمریکا لطمه زده است؛  این رفتار حتی به آمریکا در نزد دوستان و متحدانش لطمه زده است. آمریکا حتی مکالمات تلفنی صدراعظم کشوری مثل آلمان را هم کنترل می‌کنند.

حدادعادل با بیان اینکه آمریکا با شنود گسترده و میلیونی مکالمات تلفنی، دچار اشتباه شده‌اند، اظهار داشت: با توجه به حرفی که خودشان می‌‌گویند، آنها میلیون‌ها تماس تلفنی را شنود کرده‌اند. می‌گویند مجبور بوده‌ایم 135 میلیارد مکالمه تلفنی را مجبور بوده‌ایم گوش کنیم که باید گفت، شماها با مردم دنیا چه کرده‌اید که از همه جا احساس خطر می‌کنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا دم خود را اینقدر دراز کرده است که هرجایی،هر ملتی پایش را دراز کرده کرده باشد، پس پایش را روی دم آمریکایی‌ها گذاشته است.

حدادعادل با تاکید بر اینکه عمل آمریکا 180 درجه خلاف ادعایش است، اظهار داشت: آنها خودشان را مدافع دموکراسی و مردم سالاری نشان می‌دهند اما از کشورهای که بوی از دموکراسی نبرده‌اند نهایت پشتیبانی را می‌کنند و در عین حال با کشورهای مستقل و مردم سالار دشمنی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دوست و دشمن به وجود مردم سالاری در این معترف است، اظهار داشت: آنها از بدو انقلاب با ملت ایران دشمنی کردند؛ سؤال ما این است اگر اینها مشروعیت حکومت‌ها را در رای مردم می‌دانند، چرا با حکومت اسماعیل هنیه و حماس مخالفت می‌کنند.

حدادعادل با بیان اینکه آمریکا دم از مبارزه با تروریسم می‌زند اما از تروریست‌ترین رژیم دنیا که رژیم صهیونیستی است حمایت می‌کند، اظهار داشت: آنها امروز با سوریه چه می‌کنند؟، از تروریست‌های که با خنجر سینه مردم را می‌شکافند حمایت می‌کنند.

منبع: فارس