سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
الزهار:

ویرانی شهرک‌های صهیونیستی حتمی است

مسئولان مصری صبح امروز شنبه گذرگاه زمینی رفح را پس از گذشت بیش از یک هفته از تعطیلی آن بار دیگر به صورت محدود بازگشایی کردند.
کد خبر : ۱۳۹۸۵۵

صراط: مسئولان مصری ساعت 10 صبح امروز گذرگاه رفح را به صورت دو طرفه بازگشایی کردند.

مسئولان فلسطینی گفتند که دارندگان گذرنامه‌های خارجی و مصر و بیماران می‌توانند از این گذرگاه عبور کنند و دانشجویان نیز روز چهارشنبه از این گذرگاه عبور خواهند کرد.

الزهار: ویرانی شهرک‌های صهیونیستی حتمی است

یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که سرنوشت شهرک‌های صهیونیستی طبق نص صریح قرآن مجید ویرانی و اسکان آوارگان فلسطینی است که بیش از 65 سال است که در خارج از فلسطین زندگی می کنند.

«محمود الزهار» در مصاحبه با روزنامه فلسطین گفت:« تشکیلات خودگردان فلسطین با دشمن صهیونیستی در مورد حقوق و اصول و آرمان های ملی فلسطینیان مذاکره می کند، این اصول و آرمان‌ها کاملا بعد انسانی دارد.» 

وی افزود: امروز که مصادف با نود و ششمین سالروز صدور اعلامیه بالفور، رژیم اشغالگر قدس از مذاکره با تشکیلات رام الله در جهت تسریع روند شهرک سازی و یهودی سازی مقدسات بهره برداری می کند. 

وی در نشستی که مجلس قانونگذاری فلسطین آن را به منظور بررسی و تصویب طرحی علیه اعلامیه شوم بالفور برگزار کرده بود، اظهار داشت: کسی که در مورد اصول و آرمان های ملی فلسطینیان با اسرائیل مذاکره می کند، خائن است. 

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطنی، الزهار تاکید کرد:« هر کس در صدور این اعلامیه دست داشت در واقع به ملت فلسطین ظلم کرده است و باید پاسخگو باشد، ما محمود عباس رئیس تشکیلات رام الله را شریک جنایات اسرائیل می دانیم، زیرا او رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت شناخت.»

این مقام بلند پایه حماس یادآور شد:« محمود عباس قصد ارائه شکوائیه علیه دشمن صهیونیستی را ندارد، زیرا او اگر این کار را انجام دهد، در آن صورت جنبش فتح از هرگونه حمایت مالی محروم خواهد شد.»

الزهار تصریح کرد:« تنها راه فرا روی ما برای آزادی فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست و احقاق حقوق حقه فلسطینیان، مقاومت است، کسی که خواهان مقاومت است می تواند به آن همت گمارد.»


منبع: فارس