دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱

چه بر سر نامه هنرمندان به روحانی آمد؟

جواد لشگری، زیداله طلوعی، داوود یاسری و بهرام حصیری به دعوت موسسه پیشکسوتان هنرمند به این موسسه رفتند و برای ساعاتی در کنار هم به گپ و گفت پرداختند.
کد خبر : ۱۳۶۸۸۵
صراط:صبح امروز یکشنبه 21 مهر، چهار تن از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی مهمان موسسه هنرمندان پیشکسوت بودند. جواد لشگری، زیداله طلوعی، داوود یاسری و بهرام حصیری به دعوت موسسه پیشکسوتان هنرمند به این موسسه رفتند و برای ساعاتی در کنار هم به گپ‌وگفت پرداختند.

لشگری و یاسری زودتر رسیدند، صحبت‌هایشان با توضیحاتی درباره موسسه هنرمندان پیشکسوت آغاز شد. لشگری از وجود چنین موسسه‌ای استقبال کرد و گفت: پس از مدت ها به من زنگ زدند و گفتند که شما برای حضور در موسسه دعوت شده اید. از این که به فکر من بودند خیلی خوشحال شدم.

یاسری که از نوازنده های پیشکسوت تنبک است هم از حضورش در موسسه پیشکسوتان هنرمند استقبال کرد و گفت: وجود چنین موسسه ای برای رسیدگی به وضعیت هنرمندان پیشکسوت لازم و ضروری است. پیشکسوتان عرصه هنر بیش از هر چیزی به حمایت های معنوی نیاز دارند. توجه به این هنرمندان تاثیر بسیاری بر روحیه آنها دارد.

یاسری در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به این که تها یک تلفن می تواند موجب خوشحالی هنرمندان شود، دو بیت شعر برای حاضران قرائت کرد؛

افسوس که آنچه برده ام باختنی است / بشناخته ها همیشه نشناختنی است
برداشته ام هر آنچه باید بگذاشت / بگذاشته ام هر آنچه باید برداشت

جواد لشگری در این دیدار صمیمانه یکی از کتاب های خود را که شامل صد قطعه از ساخته های خودش بود را به همراه داشت و درباره مراحل نوشتن این کتاب توضیحاتی را ارائه داد.

لشگری با بیان این که این کتاب را خودش با دست تحیر کرده و آهنگ هایش را خواننده های بزرگ موسیقی ایران خوانده اند، گفت: انتشار چنین کتاب هایی شامل هزینه های بسیاری است و باید هنرمندان پیشکسوت را حمایت کرد تا بتوانند حاصل سال های زندگیشان را در قالب کتاب هایی منتشر کنند.

نامه‌ای که 110 هنرمند آن را امضا کردند چه شد؟

در بخش دیگری از این برنامه عباس عظیمی به بیان توضیحاتی درباره حوزه کاری موسسه پرداخت: انشاءاله که رسیدگی های این موسسه تنها به یک تلفن محدود نشود.

عظیمی به نوشتن نامه‌ای از سوی موسسه و فرستادنش برای رئیس جممهور اشاره کرد و گفت: ما نامه ای با امضای 110 هنرمند پیشکسوت برای رئیس جمهور محترم کشورمان نوشته ایم که از رئیس جمهور خواسته ایم که توجه ویژه ای نسبت به این موسسه داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه تا کنون هیچ پاسخی به این نامه داده نشده و ما همچنان منتظریم تا رئیس جمهور محترم کشورمان پاسخی برای این نامه داشته باشند و کمک های ویژه ای را به موسسه هنرمندان پیشکسوت اختصاص دهند.

عظیمی در ادمه صحبت هایش گفت: اگر در حال حاضر موسسه ما به کارش ادامه می دهد تنها با اتکا به کمک های رئیس جمهور پیشین کشور محمود احمدی نژاد است. ما سال گذشته نامه ای برای احمدی نژاد نوشتیم و ایشا هم بلافاصله از ما دعوت کرد تا به دفتر ایشان برویم و صحبت های ما را شنیدند.

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ادامه داد: احمدی نژاد پس از شنیدن صحبت های ما و آشنایی با فعالیت موسسه هنرمندان پیشکسوت، کمک ویژه ای را به این موسسه اختصاص دادند و ما تونسته ایم با اتکا به این بودجه تا کنون پیش بیاییم. واقعیت این است که اگر کمک های احمدی نژاد نبود ما نمی توانستیم پول آب و برق ساختمان را هم بدهیم!

زیداله طلوعی نوازنده تار و بهرام حصیری خواننده قدیمی موسیقی کشورمان با تاخیر آمدند. طلوعی در ابتدای حضورش صحبت هایی درباره موسسه پیشکسوتان هنرمند داشت. طلوعی گفت: زمانی که استاد شهناز در قید حیات بود برای هزینه های درمان ایشان باید دست به دامن ارگان های مختلفی می شدیم. خوشبختانه امروز این موسسه مرجعی است برای هنرمندان پیشکسوت که بیش از هر چیز به توجه نیاز دارند.

این نوازنده قدیمی گروه شیدا اظهار داشت: موسسه هنرمندان پیشکسوت باید هم از طرف دولت و هم از طرف ارگان های خصوصی باید حمایت شود.

در حاشیه این نشست صمیمی جواد لشگری به ترا‌خوانی پرداخت که یکی از اتفاق‌های جذاب این نشست صمیمی بود. لشگری براساس قطعه «مرغ سحر» و البته برخلاف معنای مفهومی این مرغ سحر؛ قطعه تازه‌ای را ساخته بود و آن را در این نشست زمزمه کرد. ساخته تازه لشگری رنگ و بوی امید داشت.

منبع: تسنیم
برچسب ها: نامه آهنگ صراط