دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۷

نظر سرپرست جدید دانشگاه علامه درباره جداسازی دختران و پسران

سلیمی، سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبایی تهران با بیان اینکه به سکولاریزم اعتقادی ندارد، تأکید کرد: در سیاست‌های فعلی دانشگاه برای جداسازی دختران و پسران فعلاً تغییری ایجاد نمی‌کنم.
کد خبر : ۱۳۱۰۵۰
حسین سلیمی سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه برنامه‌های مهم بر اساس اسناد بالادستی وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود، گفت: سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها و برنامه، برنامه 5ساله مصوبه مجلس، ارتقای سطح علمی دانشگاه به‌منظور فراهم شدن شرایط برای نظریه پردازان مسلمان برای تولید اندیشه‌ها و نظریه‌های بومی و همچنین گسترش امکانات رفاهی و امکانات فیزیکی و علمی دانشگاه‌ها جزو سرفصل برنامه‌های من است.

وی با بیان "گفته شده است من گرایش به سکولاریسم دارم و به علم بومی اعتقادی ندارم"، گفت: این گفته‌ها کاملاً نادرست است چرا که تحصیلات حوزوی من و همچنین کتاب‌های من نظیر "مثل سیاست از منظر امام علی(ع)" و مقالاتم در تکوین نظریه اسلامی در روابط بین الملل نشان می‌دهد گرایش و اعتقادی به سکولاریزم ندارم و کاملاً معتقد به بومی کردن علوم و همچنین مخالف کامل تقلید محض از نظریات غربی هستم.

سلیمی بار دیگر تأکید کرد: من سالهای سال تاریخ اندیشه اسلامی تدریس می‌کردم و به هیچ عنوان نه‌تنها به سکولاریزم اعتقادی ندارم بلکه اصولاً معتقد نیستم که در جامعه ایران سکولاریزم قابل تحقق است.

سلیمی در پاسخ به این سؤال "آیا در رویکردهای آقای شریعتی در دانشگاه علامه طباطبایی و مسائلی مانند تفکیک کلاس‌های خانم‌ها و آقایان در دانشگاه تغییری ایجاد  خواهید کرد؟" گفت: خیر، فعلاً تغییری اعمال نمی‌شود و در این زمینه‌ها تابع سیاست‌های کلی شورای انقلاب فرهنگی خواهم بود.
منبع: تسنیم