دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران انجام شد

رای اعتماد مسئول دفتر روحانی برای خودش!

نهاوندیان پس از نطق خود از هیئت نمایندگان خواست تا اگر موافق استعفای او هستند، دستشان را بلند کنند که هیچ کس دستش را بلند نکرد!
کد خبر : ۱۲۸۹۲۸
"گروه اقتصادی صراط" - محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به طرز عجیبی رای اعتماد آنها را برای ابقای خود در این سمت به دست آورده است.

به گزارش گروه اقتصادی صراط، محمد نهاوندیان امروز پس از نطق اصلی خود در بیست و پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، از هیئت نمایندگان خواست تا اگر موافق استعفای او هستند، دستشان را بلند کنند که هیچ کس دستش را بلند نکرد، سپس او از هیئت نمایندگان خواست که اگر کسانی مخالف استعفای او هستند، دستشان را بلند کنند که در این شرایط اکثریت اعضای هیئت نمایندگان دستشان را بالا بردند و نهاوندیان را تشویق کردند.

نهاوندیان در نطق خود قبل از این نوع خاص از رای گیری گفته بود "اگر شما اجازه بدهید، استعفا می‌دهم و اگر اجازه ندهید، در شرایط جدید در خدمت شما خواهم بود، چرا که امروز شرایط جدیدی برای پیوند بخش خصوصی و دولت به وجود آمده است."

گفتنی است روال مرسوم رای گیری در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی به صورت کتبی بوده است. گفته می شود با این روش خاص رای گیری، تعدادی از مخالفان نهاوندیان در جو ایجادشده نتوانسته اند نظر واقعی خود را بیان کنند.

یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی که نخواسته نامش‌ ذکر شود، در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها این برخورد نهاوندیان را "نوعی عوام‌فریبی" توصیف کرده است.

نهاوندیان بعد از کسب رای اعتماد مجدد برای ریاست اتاق بازرگانی ایران از اعضای هیات خواسته است تا ضمن هماهنگی با دولت، گلایه های خود را به بیرون منتقل نکنند!

او گفته است "زمانی اتاق بازرگانی فقط گلایه می‌کرد، اما امروز لازم است با اعضای اتاق برخورد مسئولان داشته باشند و نظم و انسجام جدی درون‌سازمانی داشته باشند، نباید حرف خانواده را در بیرون مطرح کرد، داخل خانواده هر نظری می‌توان داد، اما خروجی سازمان نباید با حرف حاکمیت متناقض باشد."

به گفته او، "نباید برخی اعضای هیئت نمایندگان برخی صحبت‌هایی که در جلسات داخلی اتفاق می‌افتد، به بیرون منعکس کنند، چرا که به نحو بی‌سابقه‌ای فرصت برای بخش خصوصی ایجاد شده است، لذا باید انضباط درونی داشته باشیم. باید فراموش کنیم در دوره‌هایی برخی به دنبال ایجاد تفرقه بودند، اما امروز زمان آن رسیده است تا از انسجام اتاق حراست کنیم."

نظرات بینندگان
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
۸۲
۶۲
از حجتیه بازی خوشم نمیاد ! این رفتارا فقط از جماعت حجتیه بر میاد !!
حاج ممد آقا اینجوری درست نیست
نور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
۱۰
۲۱
دوره تخریب دولت دیگه تموم شده و بازم جمع خودی ها واسه ........ شروع شده
فریبرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
۱۱۲
۵۵
دو شغله بودن در دولت احمدی نژاد بی قانونی ، اما در دولت روحانی نشانه تخصص !!
رأی عدم اعتماد مجلس به وزرای دولت احمدی نژاد نشانه استقلال ، اما به وزرای روحانی نشانه افراط !!!