دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷

برنامه های سفراحمدی نژاد به گیلان

استاندار گیلان از افتتاح ۱۶ هزار واحد مسکن مهر و ۱۴ طرح صنعتی با حضور رئیس جمهور فردا در این استان خبر داد.
کد خبر : ۱۲۴۶۷۴
  صراط کیهان هاشم‌نیا امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دومین سفر رئیس جمهور از ابتدای سال جاری تاکنون به گیلان اظهار کرد: 14 طرح صنعتی استان صبح سه‌شنبه با حضور احمدی‌نژاد در گیلان افتتاح می‌شود.

وی افتتاح 16 طرح مسکن مهر را از جمله پروژه‌های افتتاحی سفر احمدی‌نژاد به گیلان عنوان کرد و افزود: شش طرح صنعتی، پنج طرح آبرسانی، دو طرح برق‌رسانی استان در سفر نیم‌روزه احمدی‌نژاد به گیلان افتتاح می‌شود.

هاشم‌نیا بیمارستان رودبار را از دیگر پروژه‌های افتتاحی سفر رئیس جمهور به گیلان اعلام کرد.

وی هزینه اجرای پروژه‌های مذکور را بالغ بر 11 هزار و 908 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: یک‌هزار و 324 اشتغال مستقیم با افتتاح طرح‌های مذکور در گیلان ایجاد می‌شود.

استاندار گیلان به افتتاح 16 هزار واحد مسکن مهر در این استان اشاره کرد و افزود: 10 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار خانوار گیلان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 500 واحد مسکن مهر در شهرهای پایین 25 هزار نفر در گیلان افتتاح می‌شود، افزود: 600 واحد در قالب بافت فرسوده افتتاح می‌شود.

هاشم‌نیا هزینه ساخت 16 هزار واحد مسکن مهر گیلان را 8 هزار و 50 میلیارد ریال عنوان کرد.

استاندار گیلان با اشاره به افتتاح شش طرح صنعتی در شهر صنعتی رشت، اظهار کرد: مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر با 2 هزار و 100 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ظرفیت تولید 700 هزار تن ششم فولادی فردا با حضور احمدی‌نژاد در رشت افتتاح می‌شود.

هاشم‌نیا کارخانه تولید گازهای صنعتی با 350 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ظرفیت تولید سالانه 70 هزار متر مکعب، طرح توسعه کاشی خزر، کارخانه فرآینده فولاد کاوه و کارخانه فولاد در شهر صنعتی صومعه‌سرا را از دیگر پروژه‌های افتتاحی در سفر احمدی‌نژاد به گیلان برشمرد و تصریح کرد: بهره‌برداری از طرح‌های مذکور برای یک‌هزار و 200 نفر شغل ایجاد می‌کند.

منبع: تسنیم