پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷

آزار خبرنگاران زن توسط پلیس ترکیه

دو روزنامه‌نگار‌ زن ترک، پلیس این کشور را به آزار و اذیت جسمی و کلامی در زمان بازداشت طی اعتراضات پارک "گزی" متهم کردند.
کد خبر : ۱۲۳۶۵۲
صراط: دو  روزنامه نگار‌ زن ترک،  پلیس این کشور  را به آزار واذیت جسمی و کلامی پس از بازداشت در جریان اعتراضات پارک "گزی" متهم کردند.

دریا اوکتان، 32 ساله و آرزو دمیر، 39 ساله خبرنگاران خبرگزاری اتکین در تاریخ 18 ژوئن(28 خرداد) به هنگام اعتراضات گسترده ضد دولتی توسط پلیس ترکیه دستگیر شدند. این دو روزنامه نگار که پس از هجوم پلیس ترکیه به دفتر محل کار آنها بازداشت شده اند اعلام کردند توسط نیروهای پلیس مرد مورد تفتیش بدنی و اهانت قرار گرفته‌اند.

خانم دمیر می‌گوید:« برای یک زن خیلی سخت است تا این مسائل را بیان و ثابت کند.» اما« زنان باید به صورت آشکار در این باره صحبت کنند تا مانع ادامه و افزایش آزار و اذیت زنان دربند شوند.»

این روزنامه‌نگارن به این پایگاه خبری گفته‌اند در بین 40 نفر پلیس مهاجم تنها یک نفر زن وجود داشت و نیروهای امنیتی تمامی  فایل‌ها و مدارک آنها را ظبط کردند.

ادعای آزار و اذیت جنسی نسبت به زنان زندانی به صورت گسترده‌ای در شبکه های اجتماعی ترکیه گزارش می‌شود اما بسیاری از زنان ترجیح می‌دهند در این باره سکوت کنند.

اخیرا پلیس ترکیه برای آرام کردن اعتراضات این کشور اقدام به دستگیری گسترده فعالان سیاسی این کشور کرده است. نیروهای ضد تروریستی این کشور دیروز در شهر استانبول با حضور در  محل سکونت بیش از 100  فعال، از جمله چند خوابگاه دانشجویی، اقدام به دستگیری تعدادی از آنها کردند.
منبع: تسنیم