دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۸

رضایی:هرچه در گذشته بوده، بس است

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: 20 سال است که خود را برای چنین روزی آماده کرده‌ام
کد خبر : ۱۱۵۱۰۵
صراط:محسن رضایی دقایقی پیش در مسجد سید اصفهان در میان هواداران خود اظهار کرد: اصفهان کانون حماسه است و جانبازان و 23 هزار شهید این شهر گواه بر این امر می‌دهند و من شاهد معجزه‌آفرینی مردم اصفهان در جنگ بود‌ه‌ام.

وی با اشاره به جمله امام خمینی (ره) درباره جلوگیری از واگذاری انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان افزود: هرچه در گذشته بوده، بس است و نباید گذاشت بار دیگر گذشته تکرار شود و باید مدیریت اجرایی به دست محرمان به انقلاب و دلسوزان، کارآمدان، صادقان و کسانی که سیاست و اقتصاد را می‌شناسند، بیفتد.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: مدیریت ناکارآمد و تحریم‌های غرب مردم را تحت فشار قرار داده و حتی این دو مشکل نظام را نیز در خطر قرار داده است.

رضایی همچنین به نحوه اطلاع‌رسانی اخبار از رسانه ملی اعتراض کرد و ادامه داد: چرا باید اخبار ناخوشایند را تنها در کشوی میز مسئولان یافت و تنها اخبار خوب و مسرت‌بخش از صدا و سیما پخش شود.

وی عنوان کرد: مگر مسئولان می‌توانند بدون استفاده از مردم مدیریت کنند، چراکه اگر مسئولان از مردم استفاده نکنند، مشکلات به همین صورت باقی می‌ماند، بنابراین مردم باید از تمامی مشکلات جامعه باخبر باشند.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اذعان کرد: نظام نیز به دلیل استفاده از صدا و سیما، نهادهای دولتی و انقلابی، روحانیت و موارد دیگر برای تأیید افراد ناکارآمد هزینه می‌شوند، در خطر است و این مطلب در حالی است که ما مسئولان باید خود را فدای مردم و انقلاب کنیم؛ نه اینکه نظام و مردم فدای مسئولان شوند.

رضایی بیان داشت: من نیز به این دلیل به صحنه آمده‌ام تا با کنار زدن تحریم‌ها و کارآمدی در مدیریت، مردم و نظام را از خطر حفظ کنم.

وی اضافه کرد: باید از جوانان و به ویژه جوانان فرهیخته کشور که همیشه فرشتگان نجات این ملت بوده‌اند، استفاده کرد، چراکه در انقلاب و 8 سال دفاع مقدس شاهد معجزه‌آفرینی همین جوانان بودیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تأکید کرد: اما همین فرشتگان نجات را باید امروز از قفس بیرون آورده تا ملت را از گرانی، فقر و بیکاری رهایی بخشند.

وی اظهار کرد: گاهی به من گفته می‌شود که چه پشتوانه ای برای تحقق وعده های تو وجود دارد و من تنها به پشتوانه توکل بر خدا و پشتیبانی جوانان می‌توانم به وعده های خود عمل کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: زمانی من فرمانده سپاه شدم که 5 استان در کشور اشغال شده بود و همه زانوی غم در بغل گرفته بودند و ما تنها با توکل بر خدا و شناسایی قهرمانان ناشناخته ای که در پادگان‌های آبادان، سوسنگرد و بقیه شهرها خدمت می‌کردند توانستیم در جنگ پیروز شویم.

وی تصریح کرد: هنوز نیز خرازی‌ها، ردانی‌پورها و همت‌ها در کشور هستند، اما به دلیل گمنامی به آنها میدان داده نمی‌شود و من آمده‌ام تا باز همین کار را در کشور انجام داده تا بتوانیم با یاری جوانان کویر های این سرزمین را به بهشت تبدیل کنیم.

رضایی ادامه داد: همچنین شیوه من در آبادانی استفاده از راه جهادی است و همان‌گونه که دیروز در مناظرات شاهد آن بودید به فرهنگ انجمنی توجه می‌شد اما باید گفت که اگر فرهنگ انجمنی می‌توانست در زمان ستم شاهی انقلاب می‌کرد در حالی که ما با فرهنگ جهادی کشور را نجات دادیم.

وی اذعان کرد: فرهنگ جهادی است که می‌تواند جوانی را که تاکنون رکعتی نماز نخوانده به عرصه مسئولیت وارد کرده و با وی کاری کند که یک شبه ره صد ساله را در پیش گیرد چراکه فرهنگ جهادی دارای خلوص و صداقت بوده و نفاق، دروغ و دورویی جایی در آن ندارد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: باید اداره کشور، اقتصاد، صنعت، کشاورزی و موارد دیگر نیز مردمی شود نه اینکه به دست عده ای اشراف و سرمایه داران بیفتد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های من ایجاد 5 میلیون کسب و درآمد خانگی است تا در هر خانه تولید ثروت شود چراکه بانوان نیز یکی از سرمایه های عظیم ما هستند.

رضایی گفت: امروز تولید ثروت تنها اقتصاد مادی نیست و هر کسی با آباد کردن تنها یک متر زمین گلوله ای به قلب تحریم‌ها زده است.

وی ابراز کرد: ما باید همه مردم را به جهاد بیاوریم و امام (ره) نیز در جنگ عراق و بعث را تهدید کردند که «کاری نکنید که من زنان جهادی‌ام را به صحنه نبرد آورم.» و در اقتصاد مقاومتی نیز حکایت از مبارزه همه آحاد مردم می‌دهد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تأکید کرد: پیشرفت نظام از پیروزی ما در اقتصاد می‌گذرد و پیروزی در اقتصاد به معنای پیروزی بر کفر و تحریم‌هاست و خود جهادی بزرگ و فداکاری، ایثارگری، تلاش و عبور از گردنه و پیچ تاریخی است.

وی افزود: مبارزه با فقر، تورم و بیکاری از تلاش برای آزاد سازی خرمشهر کمتر نبوده و اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند«اقتصاد اصل است»، بدین معنا است که فرهنگ نیز از جهاد اقتصادی به دست می‌آید.

رضایی اظهار کرد: جهاد زیر کولر بودن، قرآن و نهج‌البلاغه خواندن و از تهران خارج نشدن در زمان جنگ نیست، بلکه ما به دنبال فرهنگ علوی، حسینی و ابوالفضلی هستیم و به همین دلیل شعار «سلام بر زندگی یا ابوالفضل» سر می‌دهیم و به دلیل اینکه زندگی مردم امروز در خطر است می‌گوییم یا ابوالفضل.

وی با بیان اینکه ما نیز با گروه 5+1 مذاکره و همکاری خواهیم داشت، ادامه داد: من فکر می‌کردم در مناظره اقتصادی بتوانم تمام برنامه‌ها و صحبت‌های خود را بیان کنم اما تمام برنامه های من در سایتم قرار داشته و 20 سال است خود را برای این روز آماده کرده‌ام.
منبع: فارس