دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹

افتخارات بارسلونا در فصلی که گذشت

فصل ۱۳-۲۰۱۲ برای آبی‌واناری‌پوشان کاتالونیا، فصل ثبت رکوردهایی بی‌سابقه در تاریخ باشگاه بارسلونا بود.
کد خبر : ۱۱۴۳۰۳
صراط:   فصلی که گذشت برای بارسلونا اگرچه با خاطرات تلخی همچون شکست 7 بر صفر برابر بایرن مونیخ در مجموع 2 بازی رفت و برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و 2 شکست پی در پی در عرض یک هفته در 2 ال‌کلاسیکو که یکی از آنها منجر به حذف این تیم از جام حذفی اسپانیا شد، همراه بود اما افتخارات بزرگی هم برای کاتالان‌ها به ارمغان آورد.

تیتوویلانووا که ماه ژوئن سال گذشته هدایت بارسلونا را از پپ گواردیولا تحویل گرفت، فصل را به نحوی به پایان رساند که در تاریخ باشگاه سابقه نداشته است. عملکرد آبی‌واناری‌ها در نیم فصل نخست تقریبا بی‌عیب و نقص بود. آنها که بهترین شروع تاریخ لالیگا را به نام خود ثبت کردند، در نیمه اول فصل از 57 امتیاز ممکن 55 امتیاز گرفتند. در نیم فصل دوم با وجود مشکلاتی که در نتیجه غیبت سرمربی تیم برای درمان بیماری سرطان به وجود آمد - مشکلاتی که تا حدود زیادی در حذف کاتالان‌ها از کوپا دل‌ری و لیگ قهرمانان اروپا تاثیر گذاشت - بارسلونا در لالیگا پا پس نکشید و به یکه‌تازی‌اش ادامه داد و در نهایت با ثبت 100 امتیاز فاتح رقابت‌ها شد.

بارسلونا در شرایطی برای اولین بار در تاریخ خود و برای دومین بار در تاریخ لالیگا (پس از رئال مادرید فصل 12-2011 ) لیگ را با امتیازت 3 رقمی به پایان رساند که با کهکشانی‌هایی که نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌ این تیم در جدول رده‌بندی محسوب می‌شد، 15 امتیاز فاصله داشتند. به این ترتیب بارسلونا مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ لالیگا را با ثبت بیشترین اختلاف با نایب قهرمان رقابت‌ها به نام خود ثبت کرد.

علاوه بر ثبت رکورد 100 امتیازی که رکورد بارسلونای پپ گواردیولا در فصل 10-2009 را یک امتیاز ارتقا داد، مردان ویلانووا در فصلی که گذشت در کنار رئال مادرید به عنوان رکوردداران کسب بیشترین پیروزی ایستادند. پیروزی شنبه شب آنها در نیوکمپ برابر مالاگا، سی‌ودومین برد این فصل‌شان در لالیگا بود. رئال مادرید در فصل گذشته نیز توانسته بود همین تعداد پیروزی را کسب کند. بهترین رکورد قبلی بارسلونا 31 پیروزی بود که در فصل 10-2009 با هدایت پپ گواردیولا به ثبت رسید.

آبی‌واناری‌پوشان در این فصل با ثبت 115 گل‌زده که آنها را به دارنده قوی‌ترین خط حمله لیگ تبدیل کرد و همچنین با دریافت 40 گل که کمترین تعداد گل خورده پس از اتلتیکو مادرید با 31 گل‌خورده است،‌ تفاضل گل مثبت 75 را ثبت کردند.

منبع: تسنیم