دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۵

شرط کردها رد شد

جورج صبرای در خصوص شرط اعلام شده از سوی کردها برای پیوستن آنان به صفوف مخالفین سوری، مطالبی عنوان کرد که با اظهارات سران احزبا کُردی تفاوت فاحش دارد.
کد خبر : ۱۱۱۲۹۶
صراط:به نقل از روزنامه جمهوریت ترکیه، جورج صبرا از مخالفین مسیحی دولت سوریه که تا زمان تعیین فرد جایگزین معاذ الخطیب مسئولیت اداره شورای ائتلاف مخالفین سوری را بر عهده دارد،  در گفتگو با رسانه های ترکیه اعلام کرد: «ما خواهان سوریه ای هستیم که همه اعراب، کردها، مسیحیان، ارامنه، ترکمن ها و سنی و علوی در آن با آرامش در کنار هم زندگی کنند.»

وی در ادامه افزود:« ما کردها را از خود دور نکرده ایم بلکه دلیل عدم مشارکت گسترده آنان در جبهه مبارزه با دولت سوریه، این است که ما شرط واحد آنها را رد کردیم. آنان به ما اعلام کردند که تنها در صورتی حاضرند به صفوف ما بپیوندند که حزب اتحاد دموکراتیک (نزدیک به پ.ک.ک) از سوی ما به عنوان یک حزب کُردی به رسمیت شناخته شود. اما ما زیر بار نرفتیم و اعلام نمودیم که این گروه با رژیم اسد ارتباط دارد و به همین خاطر حاضر به پذیرش آنان نیستیم.»

این سخنان صبرا در حالی بیان شده که دکتر عبدالحکیم بشار رهبر حزب کُردی الپارتی که مواضع تندی علیه حزب اتحاد دموکراتیک دارد،  در گفتگوی تلفنی با خبرگزار کردپرس، بر این نکته تاکید کرد که دلیل عمده مخالفت آنان با شورای ائتلاف مخالفین سوری، ردّ مطالبات سیاسی و فرهنگی کردهای سوری از سوی این شورا است.

همچنین صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک نیز قبلا در گفتگوی اختصاصی با کردپرس اعلام کرده بود که شورای ائتلاف مخالفین سوری بنا به درخواست ترکیه از کردها دوری می کنند و با پیشرفت روند صلح بین ترکیه و پ.ک.ک، شرایط موجود تغییر خواهد کرد.
منبع: کرد پرس