دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
نشست خبری مجید جلالی و عزیز محمدی برگزار شد

پیشنهاد ساخت مجسمه مجیدجلالی

نشست خبری رئیس اتحادیه فوتبال و رئیس کانون صنفی مربیان فوتبال در محل اتحادیه باشگاه‌ها برگزار شد.
کد خبر : ۱۱۰۸۴۰
 صراط:  نشست خبری رئیس اتحادیه فوتبال و رئیس کانون صنفی مربیان باشگاه‌های فوتبال کشور از ساعت 15 امروز (سه‌شنبه) در محل اتحادیه باشگاه‌های فوتبال آغاز شد.

در ابتدای این نشست عزیزالله محمدی اظهار داشت: در جلسات مشترکی که با کانون مربیان داشتیم قرار شد تا اساسنامه این کانون را مبنا قرار دهیم و این اساسنامه را به وزارت کشور فرستادیم. از جمله اصلاحاتی که در اساسنامه صورت گرفته افزایش تعداد اعضای مجمع از 45 به 120 نفر است.

وی افزود: اساسنامه جدید با تایید نماینده وزارت کشور در جلسه مجمع کانون صنفی مربیان با 38 رای موافق از مجموع 48 رای به تصویب رسید و انتخابات هیات مدیره کانون صنفی مربیان روز 21 اردیبهشت از ساعت 16 تا 19 بعدازظهر در باشگاه ونک برگزار خواهد شد.

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال خاطر نشان کرد: تمام سرمربیان تیم ملی بزرگسالان از ابتدا تا به امروز از محمد بیاتی گرفته تا علی دایی که آخرین مربی ایرانی تیم ملی بوده است به این جلسه دعوت شده‌اند. سرمربیان لیگ برتری، 8 مربی لیگ دسته اولی، 5 مربی از فوتسال و 4 مربی از بانوان دیگر اعضای مجمع خواهند بود که به همراه نمایندگان 33 استان و مجید جلالی و رمضانی که هیات موسس کانون صنفی هستند دیگر اعضای مجمع را تشکیل می‌دهند. ضمن آنکه مربیان پایه فوتبال کشور نمایندگانی از کارگران، آموزش و پرورش، وزارت کار و رفاه و مربیان جایگاه‌دار فوتبال کشور از جمله حاج رضایی، ذوالفقارنسب، رئیسی، فیروزی، میثاقیان، صالحیان، خداداد عزیزی، حمید استیلی، محمد خاکپور، جواد زرینچه و سایر نخبگان سایر کشور نیز در جمع اعضای مجمع حضور خواهند داشت.

در ادامه این نشست مجید جلالی رئیس کانون صنفی مربیان فوتبال اظهار داشت: کانون مربیان از سال 80 مجوز فعالیت داشته اما به طور عملی از سال 85 فعالیت‌های خود را آغاز کرده است نخستین انتخابات هیات مدیره آن در سال 86 برگزار شد و اکنون کانون استان‌ها نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: کانون صنفی مربیان دارای سایت و نشریه است و از حدود 7 ماه پیش با همکاری اتحادیه فوتبال بحث اتحادیه مربیان را نیز در قالب کانون مربیان درآوردیم.

جلالی خاطر نشان کرد: 4 سال است که نامه درخواست عضویت نماینده مجمع کانون مربیان در مجمع فدراسیون فوتبال را مطرح کرده‌ایم که 2، 3 ماه است که این درخواست با موافقت روبرو شده و قرار است در جلسه بعدی  هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب شود. ما موجودیت این کانون را به AFC و فیفا هم اعلام کردیم.

در ادامه عزیز محمدی خاطر نشان کرد: که برای جلسه روز 21 اردیبهشت از روسای سابق فدراسیون فوتبال نیز دعوت شده است تا به عنوان اعضای افتخاری در این جلسه حضور داشته باشند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این کانون به مربیان فرصت می‌دهد تا اگر مشکل حقوقی با باشگاه‌ها داشتند دیگر هر کدام جداگانه برای خود وکیل نگیرند و بتوانند از طریق همین کانون و بخش حقوقی آن مطالبات خود را پیگیری کنند. ضمن آنکه بحث‌های چون بیمه و بازنشستگی مربیان نیز در این کانون پیگیری خواهد شد.

سپس مجید جلالی بار دیگر درباره دوره آموزشی مربیگری فوتبال در فرانسه توضیحاتی را ارائه کرد.

رئیس کانون صنفی مربیان فوتبال ایران گفت: این دوره در کشور فرانسه برگزار خواهد شد و طبق توافقی که با فدراسیون فوتبال این کشور داشته‌ایم 100 نفر از مربیان جوان فوتبال ایران را به این دوره خواهیم برد.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی در منطقه کلروفونتن که بهترین مرکز آموزش و تربیت مربی جهان است در 50 کیلومتری پاریس برگزار می‌شود و خواسته ما این بوده که مدرسانی چون جرارد هولیه و دیدیه دشان و دیگر مدرسان خوب فوتبال فرانسه تدریس این دوره را بر عهده داشته باشند.

جلالی خاطر نشان کرد: برای انتخابات هیات مدیره کانون صنفی تمامی مربیان حتی مربیانی که دوره 2 روزه توجیهی در اولین کلاس مربیگری را گذرانده باشند حق حضور و کاندیداتوری دارند.

سپس عزیز الله محمدی از ناصر ابراهیمی، مجید جلالی، بیژن ذوالفقار نسب، حسین فرکی، بهمن فروتن، پرویز مظلومی، فیروز کریمی، حمید درخشان،‌ علی روزبهانی، منصور ابراهیم‌زاده، فرشاد فلاحت‌زاده،‌ مسعود میرزاده، علی اصغر محمودی، رضا وطن‌خواه و رحمان احمدی و خانم‌ها آزمون و شهرزاد مظفر به عنوان کاندیداهای این دوره یاد کرد که به احتمال زیاد امیر قلعه نویی به جمع آنها اضافه خواهد شد.

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال همچنین تاکید کرد: تمامی مربیان ادوار تیم ملی از جمله حشمت مهاجرانی، ناصر ابراهیمی، جلال چراغپور، همایون شاهرخی، علی پروین، مهدی مناجاتی، جلال طالبی، محمد مایلی کهن، علی دایی، محمود یاوری، منصور ابراهیم زاده و وطن‌خواه در این مجمع حضور خواهند داشت.

وی همچنین از کفاشیان ، تاج ، نبی و مربیان چون حسن روشن،‌حمید درخشان، رسول کربکندی، اصغر شرفی،‌ ابراهیم قاسمپور، مارکار آقاجانیان، حسین شمس و ابطحی به عنوان دیگر افرادی که در روز انتخابات به عنوان مهمان ویژه یا اعضای مجمع از آنها دعوت شده نام برد.

عزیز محمدی تاکید کرد: که روسای سابق فدراسیون فوتبال از جمله مرتضوی ، نوآموز، پهلوان، دادکان، مصطفوی، صفاهی فراهانی، راغفر،‌ خبیری، صفی‌زاده و عابدینی نیز به عنوان اعضای افتخاری به این جلسه دعوت شدند.

  در پایان این نشست نیز دبیر کانون مربیان با تمجدید از عملکرد مجید جلالی گفت: کانون مربیان فوتبال آلمان 58 سال است که تشکیل شده است و 5 میلیون عضو فعال دارند ما در کارهای تشکیلاتی فوتبال بیسار ضعیف هستیم و به نظرم اینکه جلالی توانسته این کانون را تشکیل داده و کار را به اینجا پیش ببرد باید مجسمه او را بسازیم.

منبع: تسنیم