پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵

جدیدترین خبرازکاندیداتوری هاشمی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌درباره کاندیداتوری خود گفت: با توجه به حاشیه‌سازی‌ها، در حال ارزیابی شرایط هستم و پس از نتیجه‌گیری و مشورت، نظر خود را اعلام خواهم کرد.
کد خبر : ۱۱۰۵۹۷
صراط:آیت‌الله هاشمی رفسنجانی‌ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و آزاد تهران با تأکید به نقش ارزشمند نیروهای جوان کشور به‌ویژه قشر فهیم و فرهیخته دانشجو در توسعه و اعتلای فنی، اقتصادی و فرهنگی جامعه و با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد یأس و ناامیدی در این قشر و گرفتن روحیه نشاط و بالندگی از آنان گفت: انسان‌های آگاه و تحصیلکرده، با وجود مشکلات و مضیقه‌ها، هیچ‌گاه در راه نیل به اهداف سازنده خود سست نمی‌شوند، زیرا سرمایه‌های اصلی و آینده‌سازان کشور هستند و کلمات یأس و ناامیدی از آنان شنیدنی نیست.

وی‌ ماهیت انقلاب اسلامی از بدو شکل‌گیری را فرهنگی و ضد ظلم و استبداد بیان کرد و با تأکید بر نقش بی‌بدیل امام(ره) و روحانیت در آگاهی‌بخشی و بسیج توده‌های مردم گفت: ممکن است در روند اداره کشور برخی اقدامات مقطعی و زودگذر جریان‌های متحجر و انحصارگر، تلاش کنند تا با دگم‌اندیشی و ایجاد فضای بسته و تنگ، روحیه نشاط و بالندگی را از جامعه و فضاهای آموزشی و دانشگاه‌ها بگیرند، ولی این خواست مسئولان اصلی نظام نیست و اکثریت مردم و قشرهای تحصیلکرده و جوان کشور به‌ویژه دانشجویان، اصلاح‌گر و آزاداندیش هستند و در مسیر تعالی و پیشرفت کشور راه خود را ادامه خواهند داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلاب اسلامی ایران را حاصل مجاهدت‌های فراوان، مبارزان و خون‌های شهدا و رشادت‌های ایثارگران و خانواده‌های آنان دانست و گفت: براساس آموزه‌های قرآنی، اسلام دین تحمیل و اجبار نیست و می‌خواهد که خواست و اراده مردم در جامعه حاکم شود.

هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیش از 40 اصل به ضرورت تأمین حقوق مردم تأکید شده است که باید به آن عمل شود.

وی به عمق کینه و بغض دشمنان خارجی به انقلاب اسلامی و اراده آنان برای ضربه‌زدن به اصول انقلاب از آغاز تاکنون اشاره کرد و گفت: آنچه ‌آنان را همچنان در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذارده، پایگاه مردمی نظام و حمایت و پشتیبانی آنان از انقلاب و اعتماد و اطمینان مردم بوده است، ولی آنها مترصدند که از رخنه‌های ایجاد شده به دلیل برخی سوءمدیریت‌ها و غفلت‌ها، سوءاستفاده و فرصت نفوذ پیدا کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گلایه‌ها و نگرانی‌های عنوان شده توسط دانشجویان در مورد برخی مسائل و مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور گفت: از دانشجویان عزیز به عنوان قشر تحصیلکرده و آگاه کشور انتظار می‌رود با امید و پشتکار در صحنه‌ها حضور پیدا کنند و علاوه بر شناخت دردها، در مورد درمان و راه‌های برون‌رفت از مشکلات نیز راه‌حل ارائه کنند، چون تا درد را نشناسیم نمی‌توانیم به درمان آن بپردازیم.

هاشمی رفسنجانی، به تجلیل از نقش استادان و دانشجویان کشور به‌ویژه دانشجویان دختر که در مسابقات علمی و المپیادها پیشتاز هستند، پرداخت و افزود: خوشبختانه اکثریت استادان دانشگاه‌ها و جوانان دانشجوی کشور و دانش‌آموزان و نیروهای جوان، جزو سرمایه‌های ارزشمند و فهیم کشورند که دلسوزانه علاقمند به نظام اسلامی و مشارکت در سرنوشت کشور و انقلابند.

وی افزود: امیدواریم با هموار کردن راه حضور سلایق مختلف در انتخابات و فراهم کردن زمینه‌های مناسب و رقابتی، بتوانیم از وجود چنین سرمایه‌هایی برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی موردنظر رهبری استفاده کنیم.

رئیس دولت سازندگی در پاسخ به دعوت دانشجویان برای حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه برخی در این جلسه یا جلسات دیگر، رفع مشکلات کشور را منحصر به یک یا چند نفر می‌کنند، سخن درستی نیست زیرا انقلاب قائم به شخص نبوده و در نظام جمهوری اسلامی، افراد دلسوز و مدیر و مجرب زیادی وجود دارند که می‌توانند در صحنه حضور یابند و مشکلات را حل کنند، ولی باید زمینه استفاده از چنین نیروهایی فراهم شود.

هاشمی رفسنجانی افزود: به‌رغم اینکه تمایل دارم دیگران در صحنه حضور یابند و براساس خواست و اراده مردم، سرنوشت کشور به فردی مجرب و مدیر و توانا سپرده شود، ولی در پاسخ به اصرار شما به صراحت می‌گویم بدون توجه به حاشیه‌سازی‌ها، در حال ارزیابی شرایط هستم و پس از نتیجه‌گیری و مشورت، نظر خود را اعلام خواهم کرد.

در این دیدار که جمعی از دانشجویان صنعتی شریف، علم و صنعت، علامه طباطبایی، تهران، امیرکبیر، خواجه نصیر، شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی تهران حضور داشتند، تعدادی از دانشجویان دیدگاه‌ها و نظرات خود را در مورد مسائل و مشکلات کشور و فضای دانشگاهی بیان داشتند.

منبع: تسنیم