دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۳

افتتاح مرکز فرهنگی هند در تهران

مرکز فرهنگی هند در ایران جمعه شب (13 اردیبهشت ماه) با حضور ˈسلمان خورشیدˈ وزیر امور خارجه هند در تهران گشایش یافت.
کد خبر : ۱۰۹۸۷۸
صراط:آیین افتتاح این مرکز فرهنگی در محل سفارت هند در تهران برگزار شد. که ˈغلامرضا انصاریˈ سفیر ایران در هند، ˈدی. پی. سری واستاواˈ سفیر کشور هند در تهران و ˈ لورش گوئنˈ مدیر کل شورای روابط فرهنگی وزارت خارجه هند از جمله حاضران در این آیین بودند.

ˈسلمان خورشیدˈ طی سخنانی در این مراسم گفت: درست است که این مرکز با تاخیر افتتاح شد اما تعاملات فرهنگی بسیاری بین دو کشور جاری است که گشایش این مرکز شروع جدیدی برای ادامه تعاملات دو کشور است.

وی ادامه داد: همانگونه که تمدن های تاریخی دو کشور با هم تعامل داشته اند، شایسته است که تمدن های معاصرمان هم این تعاملات را ادامه دهند.

وزیر خارجه هند اضافه کرد: جامعه هندی مقیم کشور شما، سفیران دائمی هند در ایران هستند و ما بر نقش آنها جهت ارتقای روابط دو کشور و دو ملت حساب می کنیم.

در ادامه ا ین مراسم ˈدی. پی. سری واستاواˈ سفیر هند در تهران گفت: گشایش مرکز هند در تهران یکی از دستاوردهای روابط دو کشور است که هزاران سال قدمت دارند.

ˈلورش گوئنˈ مدیر کل شورای روابط فرهنگی هند نیز با اشاره به فرهنگ و تمدن مشترک ایران و هند اظهار داشت: تا چهار قرن پیش، زبان فارسی زبان رسمی دربار در هند بود.

وی همچنین به معماری مشترک دو کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد که گشایش این مرکز پلی میان ملت باستانی ایران و هند و نزدیکی دو فرهنگ باشد و بتواند مروج گفت و گو و تعامل بین مردم دو کشور گردد.
منبع: ایرنا