پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲

آقای هاشمی، نیامدن شما یعنی انتخاب یک اصولگرای دیگر

آقاي هاشمي، نيامدن شما يعني انتخاب يك رئيس جمهور اصولگراي ديگر و در نتيجه تداوم همه اين روال براي 4 سال ديگر. متأسفانه به ميدان فرستادن محمدرضا عارف، اسحاق جهانگيري يا دكتر حسن روحاني دردي را در حد انتظار دوا نمي كند.
کد خبر : ۱۰۸۹۱۴

صراط: وب سايت شخصي هاشمي در مطلبي به قلم صادق زيباكلام و با عنوان «آقاي هاشمي حتماً بايد بياييد» نوشت: آقاي هاشمي، نيامدن شما يعني انتخاب يك رئيس جمهور اصولگراي ديگر و در نتيجه تداوم همه اين روال براي 4 سال ديگر. متأسفانه به ميدان فرستادن محمدرضا عارف، اسحاق جهانگيري يا دكتر حسن روحاني دردي را در حد انتظار دوا نمي كند. كم نيستند كساني مرددند كه آمدن آقاي هاشمي ممكن است آنان را در كنار وي قرار دهد.



به گزارش کیهان، زيباكلام ضمن به كار بردن ابيات دفاع از انقلاب كه به وي نمي آيد، مي نويسد: آقاي هاشمي! صد البته كه اصولگرايان از همان روز اول كه شما اعلام كنيد مي خواهيد در انتخابات شركت نماييد خط آتشي در برابر شما ايجاد خواهند كرد اساسي! اي بسا اصولگرايان سنتي و مدرن، جبهه پايداري و همه آنان كه ظرف 8 سال گذشته قدرت را در دست داشته اند اما امروز دچار اختلاف شده اند يكبار ديگر و به واسطه رويارويي با اصلاح طلبان و هاشمي متحد شده و به ميدان بيايند، يقيناً از هر تاكتيك كه بتوانند جلوي پيروزي شما را بگيرند استفاده خواهند كرد.



اما آقاي هاشمي شما آمدنتان را به مردم و به همه آنان كه همچنان پاي انقلاب و نظام ايستاده اند مديونيد. شما آمدنتان را به همه تلاش هايي كه در اين 34 سال براي تداوم انقلاب و نظام صورت گرفته مديونيد. يادتان باشد... در مسلخ عشق جز نكو را نكشند.



همزمان محمدجواد حق شناس از اعضاي حزب اعتماد ملي به «فرارو» گفت: با توجه به كاهش احتمال نامزدي خاتمي در انتخابات بحث حضور هاشمي رفسنجاني نه به عنوان بازي ساز بلكه به عنوان بازيگر افزايش يافته و به گفته وي در اين مقطع مسئله نيامدن هاشمي رفسنجاني در انتخابات به عنوان نامزد، ديگر به اندازه گذشته قطعي نيست و احتمال آمدن ايشان بيش از پيش افزايش يافته است.



وي گفت: در سال هاي اخير هاشمي رفسنجاني ترجيح داده است بيش از بازيگري به بازي سازي و بازيكن سازي بپردازد به خصوص پس از سال 88 هاشمي رفسنجاني نقش اثربخشي و تأثيرگذاري را در بازي سازي و بازيكن سازي ديده است و بر همين اساس ترجيح مي دهد كه در انتخابات رياست جمهوري سال 92 نيز فردي با پشتوانه و حمايت معنوي او در معرض قضاوت افكار عمومي قرار گيرد.



حق شناس ادامه داد: هر چند هنوز هم به نظر مي رسد كه ترجيح هاشمي اين است كه در اين دوره از انتخابات آقاي خاتمي نامزدي خود را اعلام كنند اما به دليل خصوصيت شخصي آقاي خاتمي كه قدرت ريسك پايين و نگراني از راي نياوردن و البته ساير دلايلي كه ايشان مطرح كرده و يا نمي توانند مطرح بكنند اين احتمال كاهش پيدا كرده است.


هاشمي اكنون در آستانه 80 سالگي به سر مي برد. او چند ماه پيش اعلام كرده بود با توجه به سنش توانايي كار اجرايي را ندارد.



يادآور مي شود محمدرضا عارف اخيراً در جمع دانشجويان دانشگاه اميركبير با ابراز تأسف از اينكه اصلاح طلبان نتوانستند به نتيجه قطعي در يك زمان خوب برسند گفت: ما زمان طلايي را از دست داديم، اكنون نزديك به 40 روز تا انتخابات مانده و هنوز جبهه اصلاحات تكليفش مبني بر اينكه نامزد انتخاباتي اش چه كسي است، مشخص نيست. بخشي از اين آفت فرهنگي است؛ چرا كه ما شعار خوب مي دهيم و مي گوييم اجماع را قبول داريم اما اگر به ما ختم شود، اگر به ديگري ختم شود قبول نداريم. بخشي ديگر ناشي از خود بزرگ بيني است و بخشي نيز ناشي از عدم تحمل ديگران است.



صادق زيباكلام نيز به روزنامه اعتماد گفته است: بعيد مي دانم هيچ كدام از اين آقايان (روحاني، عارف و جهانگيري) بتوانند شانس پيروزي داشته باشند. او مي افزايد: به نظر من اين واقعيت تلخ كه هنوز اصلاح طلبان هيچ برنامه مشخصي براي انتخاباتي كه قرار است 48 روز ديگر برگزار شود ندارند را به ضعف رهبري اصلاح طلبان نسبت مي دهم و به هيچ وجه معتقد نيستم كه اصولگرايان يا دولت مسئول تشتتي هستند كه الان گريبان اصلاح طلبان را گرفته است. فكر مي كنم بايد صادقانه اعلام كنم آشفتگي اي كه در وضعيت اصلاح طلبان امروز شاهد هستيم ناشي از خود اصلاح طلبان است و به هيچ وجه به جاي ديگري ربطي ندارد.

نظرات بینندگان
انصاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۱۵
۱۱۷
عزیزم آقای هاشمی چنباراومدن ولی اگه نمیومدن سنگین تربودن پس آبروی ایشونونبرین سرپیری چون رای نمیاره
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم تو اگه ذره ای درک و بینش سیاسی داشتی میفهمیدی که هردوره با دوره ی قبلش فرق داره و اقتضائات خاص خودش رو داره در عالم سیاست!
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
تقلب میدونی یعنی چی؟؟؟
84 بعد 88 شایدم 92!
رضا بوشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا جان شما که درک و بینش سیاسی ازتون فوران می کنه، میشه توضیح بدی چرا از سال 76 تا حالا هر انتخاباتی بوده هاشمی ناک اوت شده؟
یعنی این 16 سال اقتضائات مشابه داشته اما امسال فرق میکنه؟
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
دقیقا بوشهری جان!
معلومه بعد زلزله ی بوشهر مخ تو یه تکونی خورده و از آکی دراومده!!!
ایراندوووووست
|
Iran (Islamic Republic of)
امید جان دلبندم!مجری انتخابات 84 که خاتمی جونتون بود..یعنی اصلاح طلبا هم آره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹۰
۱۵۸
سلام و درور خدا بر کسی که هیچ فردی برای رهبر مثل او نخواهد شد
رضا بوشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان خدایی خیلی خندیدم. جوک باحالی بود.خخخخخخخخخخخخخخخخ
دمت گرم که روح مردم رو شاد می کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیز میزان حال فعلی افراد است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هیچ کسی برای رهبر مثل دیگری نیست!
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۵
۱۰
انشاءالله در صورت نیامدن آقای خاتمی آقای هاشمی وارد انتخابات بشن
يكي
|
Iran (Islamic Republic of)
اميدجان بي سليقگي سياسي ازت فوران ميكنه
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۷
۱۵
هاشمی داره ظلم میکنه به مردم اگر دوست دارید احمدی نژاد و مشایی دیگری سر کار بیایند برید خواستار کاندیداتوری هاشمی باشید تا کاندید بشه و رای نیاره!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶
۶۲
سزاوار نیست که هاشمی روبا مشایی یک جا جمع کرد....
هاشمی یکی از سرمایه های مملکته...
و در برهه از زمان انسان هایی خواستند به اعتبارش لطمه بزنن من جمله امثال گنجی و احمدی نژاد....
و لی هنوز پا بر جاست....
من با اومدن هاشمی مواققم چون فکر میکنم فقط اونه که میتونه این اوضاع رو مدیریت کنه
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸
۶۰
اين دفعه با همه دفعات فرق داره.هاشمي بيا و مملكت رو از دست مزدوران خارج كن...هاشمي فرشته نجات ما و عزرائيل اقتدارگرايان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی جلو بچه هاشو نمی تونه بگیره بعد اونوقت میخواد بیاد مملکتو نجات بده. عجب.
جواد ج خلخال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
آقای هاشمی ، جنابعالی که اکثر طرح ها و برنامه اقتصادی تان را از چند کشور اروپائی و ....الگو برداری نموده اید.چرا بازنشستگی در سیاست را از اونا پیروی نمی کنی؟
اگه به اونا نگاه کنی می بینی پس از دو دوره رئیس جمهور شدن ،سیاست را رها کرده و میرند با پول خودشان یه مزرعه می خرند و بقیه عمر خودشان را در مزرعه شخصی خود سپری می کنند.و به تازه واردهای سیاست مشاوره می دهند.
کاش جنابعالی هم ، همین کار رو بکنی؟؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
1- همین شما اصلاح طلب ها نبودیدآبروی هاشمی رو توی انتخابات مجلس چند دوره قبل بردید؟
2- همین هاشمی 84 جواب نه رو از ملت نگرفت؟
چیه باز دارید علمش می کنید؟
می خواهید باز آبروی این پیرمرد رو بیشتر از این ببرید؟