دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴

درخواست ویژه سوریه از سازمان ملل

وزارت امور خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا گروه شبه نظامی ‌"النصره" را در فهرست گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده جای دهد.
کد خبر : ۱۰۵۱۶۳
صراط:به نقل از "پرس تی وی" وزارت امور خارجه سوریه روز پنج شنبه (۲۲ فروردین) با ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل ضمن مطرح کردن این درخواست تاکید کرد که دمشق انتظار دارد «شورای امنیت، نقش خود را ایفا کند و در جهت حفظ صلح جهانی بکوشد.»

 
این درخواست یک روز پس از آن مطرح شد که این گروه شبه نظامی‌ تحت حمایت کشورهای خارجی رسما وفاداری خود را به "ایمن الظواهری" سرکرده القاعده اعلام کرد.

 
کشورهای غربی به ویژه زمانی که در قبال گروه های تروریستی سیاستی دو گانه اتخاذ می‌کنند، مورد انتقاد قرار می‌گیرند.


در حالی که گروه های مرتبط با القاعده براساس تحریم های سازمان ملل در فهرست گروه های تروریستی جای دارند، شبه نظامیان در سوریه از جمله شبه نظامیان گروه النصره همه نوع کمک از کشورهای غربی دریافت می‌کنند.

 
امریکا و متحدانش در منطقه از جمله کشورهای قطر، عربستان سعودی و ترکیه مسئول اصلی تامین مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی شبه نظامیان در سوریه که برای سرنگونی دولت بشار اسد رئیس جمهور این کشور می‌جنگند، می‌باشند.


سوريه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است. شمار زيادي از مردم اين کشور از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي در اين خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

 
دولت سوريه مي‌گويد، اين ناآرامي ‌ها از خارج از کشور کنترل و هدايت مي‌شود و گزارش ‌هاي موجود نيز حاکي از آن است که شمار زيادي از شورشيان اتباع خارجي هستند.

 
دولت سوریه می‌گوید غرب و متحدانش در منطقه از جمله کشورهای قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه نظامیان مخالف دولت دمشق حمایت می‌کنند و شبه نظامیان از نظر مالی و تسلیحاتی تامین می‌کنند.

 
همچنین چندین سازمان حامی‌حقوق بشر در سطح بین الملل، گروه های مسلح مخالف دولت سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده‌اند.