سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱

مشروح دیدارجلیلی باهمتای قزاق خود

دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با همتای قزاق خود وجود نگاه مشترک، منافع مشترک و وجود تهدیدهای مشترک را سه عامل مهم برای لزوم تقویت مناسبات میان ایران و قزاقستان دانست.
کد خبر : ۱۰۳۳۲۱
به گزارش صراط، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز پنجشنبه در دیدار با همتای قزاق خود با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگ های مشترک میان دو کشور ایران و قزاقستان اظهار داشت: پیشنهاد ایران برای تعیین آلماتی به عنوان محل مذاکرات ناشی از نگاه به جایگاه ویژه و ارزنده قزاقستان است.

جلیلی نقش دو کشور را در مناسبات منطقه‌ای و بین المللی مهم و موثر دانست و افزود: ظرفیت‌های مشترک دو طرف با گسترش همکاری‌های فی مابین در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی بیش از گذشته فعال خواهد شد.

دبیر شواری عالی امنیت ملی کشورمان همچنین وجود نگاه مشترک، منافع مشترک و وجود تهدیدهای مشترک را سه عامل مهم برای لزوم تقویت مناسبات میان ایران و قزاقستان دانست.

در این دیدار کوژام کوژاروف، دبیر شورای عالی امنیت ملی قزاقستان نیز ضمن آرزوی موفقیت برای تیم مذاکره کننده و مردم ایران بر دیدگاه های مشترک میان دو کشور تاکید کرد و خواستار گسترش روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف شد.

 

منبع: مهر